הותר לפרסום: תושב חורה רצה לרגל עבור האיראנים

איש עסקים ישראלי, יעקב אבואלגיעאן, בן 47 מחורה, מואשם בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב

הותר לפרסום: תושב חורה רצה לרגל עבור האיראנים

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד איש עסקים ישראלי, יעקב אבואלגיעאן, בן 47 מחורה, המייחס לו ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, במסגרת הקשרים העסקיים של הנאשם, נוצר קשר בינו לבין אזרח עיראקי בשם ח'יידר, המתגורר בתורכיה ובעיראק. לקראת הבחירות שהיו בישראל, הצטרף הנאשם לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, שביניהם בוגי יעלון ובני גנץ ובשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.

על פי כתב האישום, במספר רב של מועדים, מסר הנאשם לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הבטחון בישראל, פעילותו של שר הבטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד, מידע שנודע לנאשם מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל.

על פי כתב האישום, הנאשם עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לנאשם, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו. בין היתר, הודיע הנאשם כי שר הבטחון בני גנץ, אשר כונה בתכתובת "הבחור שאצלנו", חזר מאמריקה, כי סיכם על מכירה וקניה מהאמירויות, וכי ישמע עוד דברים חדשים בעוד מספר ימים, וכן סיפר לו על מפגשים בין ישראל, סעודיה והאמירויות.

במהלך שיחה זו, הודיע ח'יידר לנאשם כי דיווח הלאה את מה שסיפר לו הנאשם, וכי התבקש לפנות לנאשם, ולבקש ממנו כי יגדיר את מיקומו  העדכני  של שר הביטחון. השניים המשיכו להיות בקשר והנאשם המשיך לעדכן בידיעות שונות אודות ההתנהלות של כוחות הביטחון והממשלה.

במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת הנאשם ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, תורכיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, הודיע ח'יידר לנאשם כי בקשתו לויזה לנסיעה לדובאי סורבה וביקש את סיוע הנאשם מול השב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו.

מכתב האישום עולה, כי השניים בשיחות ובקשר ביניהם לאורך הזמן,  ניסו להסוות את מהות הקשר ביניהם בכך שדיברו גם על מסחר, באופן שנחזה להיות כאילו הקשר ביניהם תמים, והתכנון למפגש עתידי הוא על רקע מסחרי. כמו כן, לא העלו על הכתב חלק ניכר מהשיחות ביניהם, אלא דיברו בוואטצאפ.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ"ר נגב. בכתב האישום צוין, כי הנאשם במעשיו, קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ עבור איראן, ואין לו הסבר סביר לכך. בנוסף, מסר הנאשם  ביודעין לאויב  או בשבילו, ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב, ויש במעשיו אלו כדי לפגוע בביטחון המדינה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.