לראשונה בגבול מצרים: לוחמות שיריון יוצבו עם טנקי מרכבה-4 לפעילות בט״ש

לאחר ניסיון כושל אחד, צה״ל מנסה כעת שוב להכשיר נשים לתפקידי לוחמות שיריון על טנקי מרכבה סימן-4. הן יוצבו בגבול מצרים במסגרת גדוד קרקל

דובר צה״ל

מעכשיו יש גם נשים טנקיסטיות, צוות שלם של שריונאיות בטנק, כולל המפקדת המט"קית, בשרות לאורך גבול מצרים. אלו ישרתו במסגרת מערך הגנת הגבולות, בחטיבת פארן, בגדוד קרקל, שהוא גדוד מרחבי הכולל חי"ר, שריון, איסוף, יכולות ניוד וצליפה משופרות.

דרך ארוכה עברו הנשים, שהתעקשו וניהלו מאבק במשך שנים לשרת כלוחמות שריון. תחילה הן היו מדריכות בבית הספר לשריון. המעבר לתפקידי לוחמות בתוך טנק היה קשה ועד היום עדיין לא קיבל צה"ל החלטה סופית אם אמנם נשים ישרתו כלוחמות בחיל השריון. הפתרון הנוכחי: צוות נשים בטנק במערך הגנת הגבולות לאורך הגבול המצרי. 

ב-1 ביולי הסתיימה הכשרת 15 לוחמות טנקים, והוענקו להן סיכות לוחמות טנקים. כמה שלבים היו בפרוייקט: ארבעה חודשי טירונות בבסיס סיירים שבדרום הרחוק, שלב לוחמות טנקים (בטנק מרכבה 4), אימון מתקדם צמ"פ והכשרה לשרת במערך הגנת הגבולות. בדרך הארוכה הנשים עשו סימולציות של הגנת הגבולות. ארבע סיימו קורס מפקדות טנקים, מט"קיות.

במהלך הכשרה הארוכה אמר קצין שריון ראשי תא"ל גיא חסון כי "לא התפשרנו בדרישות. אם הן יידרשו לפעולה מבצעית, כולל מרדף נגד חוליית דאעש שתנסה לחצות את הגבול מסיני, הן יוכלו לעשות את זה".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית