בריסל: חפץ חשוד שהשאירה אזרחית איראנית בשדה התעופה הקפיץ את הביטחון של אלעל

על פי דיווחים גלויים "איש ביטחון של אל על גילה מזוודה חשודה בנ"ת של בריסל. נעצרה אישה איראנית בעלת המזוודה שהיתה בטיסה לקטאר.״ בישראל חוששים כי מדובר בפעילות יזומה של המודיעין האיראני 

bigstock

איסוף מודיעין לקראת פיגוע? סברה שהעלו בסוף השבוע מקורות ביטחוניים ישראליים בעקבות גילוי מזוודה חשודה השייכת לאשה איראנית בנמל התעופה של בריסל. בנמל הוכרז מצב חירום, שני טרמינלים פונו מנוסעים, ומטוס של חברת התעופה קטאר איירוויז הוחזר מטיסתו לדוחה לנחיתה בבריסל כדי לעצור את האישה החשודה, איראנית תושבת בריסל.

העיתונות הבלגית ומקורות אחרים באירופה לא דיווחו על הפן הישראלי של הפרשה, שפרסמה רשת YNET בארץ. לפיה איש ביטחון של חברת אל על בבריסל הוא שגילה מזוודה חשודה, הזעיק את אנשי הביטחון של נמל התעופה ואת המשטרה, וזו נקטה בפעולות זהירות שונות למקרה של פיגוע.

במזוודה לא נמצא דבר והאישה האיראנית נלקחה לחקירה במשטרת בלגיה. YNET ו-TIMES OF ISRAEL מסרו כי יתכן שהיה זה ניסיון של האיראנים לבדוק את רמת הכוננות של צוות הביטחון של אל על בנמל התעופה של בריסל ולבחון את דרכי פעולת הצוות הישראלי וכי הכוונה היתה איסוף מודיעין, אולי כהכנה לפיגוע.

משטרת בריסל הודיעה שאין זה חריג למצוא מזוודות נטושות אן אבודות בשטחי נמל התעופה, אך המשטרה לא היתה מוכנה ליטול סיכונים והגיבה לפי הנסיבות, ולכן פונו הטרמינלים מנוסעים. לנמל הגיעה מיד יחידה מיוחדת לסילוק פצצות של המשטרה הבלגית והיא אישרה שהיתה זו אזעקת שווא, וכי במזוודה לא נמצא שום דבר חשוד. מנהלת הנמל הודיעה שהעיכובים בטיסות היו קטנים, לא יותר משעה עד שעה וחצי, והנמל חזר לפעול כסדרו.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית