בריטניה: NVIDIA השיקה את מחשב העל Cambridge-1

המחשב מכיל טכנולוגיה ישראלית שפותחה בין כותלי מרכז הפיתוח של החברה בארץ. מיועד להאיץ פיתוחים רפואיים בכלל ותרופות בפרט באמצעות בינה מלאכותית, במסגרת שת״פ עם אסטרהזניקה

צילום: באדיבות חברת NVIDIA

מנכ"ל NVIDIA, ג'נסן וואנג, חשף בשבוע שעבר את מחשב העל החדש שנבנה על ידי אנבידיה בבריטניה תוך כ-20 שבועות המכיל, בין היתר, את הטכנולוגיה הישראלית שפותחה בין כותלי מרכז הפיתוח של החברה בישראל: BlueField 2 ו-HDR InfiniBand

המחשב הוקם בהשקעה של כ-100 מיליון דולר, וצפוי לסייע לחברות ושותפותיה של אנבידיה בבריטניה לקדם מחקר חדשני ופיתוחים בתחומי בינה מלאכותית, בריאות, ביולוגיה-דיגיטלית ועוד שיותירו חותם בינלאומי.

מחשב העל Cambridge-1 ממוקם בעיר קיימברידג', שם ממוקם מטה ARM שעל רכישתה הודעה אנבידיה בשנה שעברה, והוא מהווה את מחשב העל החזק ביותר בבריטניה.  כמו כן, הוא מדורג ברשימת 50 מחשבי העל החזקים ביותר בעולם על פי דירוג TOP500 ומהווה את מחשב העל ה-12 בעוצמתו באירופה.

ה-Cambridge-1 מבוסס על ארכיטקטורת NVIDIA DGX SuperPOD וכן כולל שבבי NVIDIA BlueField-2 ותמיכה בטכנולוגיית HDR InfiniBand שפותחה בשבעת מרכזי המו"פ של אנבידיה בישראל. כמו כן, מכיל מחשב העל 80 מערכות NVIDIA DGX A100.

מחשב העל החדש יאיץ פיתוחים רפואיים בכלל ופיתוח תרופות בפרט באמצעות בינה מלאכותית במסגרת שיתוף פעולה של אנבידיה עם חברת אסטרהזניקה (AstraZeneca). כמו כן, בין שותפותיה הנוספות של אנבידיה נמצאות GSK, Oxford Nanopore, קינגס קולג' לונדון (King's College London) ו-Guy's and St Thomas' NHS Foundation Trust.

"אנחנו בפתחה של מהפכה דיגיטלית ביולוגית, ועל מנת לעשות זאת, המדענים זקוקים לטיל עוצמתי עבור המסע שלהם", אמר ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה. "Cambridge-1 יאגד יחדיו עשורים של העבודה שלנו בתחומי האצת המחשוב, הבינה המלאכותית ומדעי החיים לכדי מרכז מחשוב אחד".

ה-Cambridge-1 כבר זמן לשימוש, זאת הודות לתהליך בנייה והקמה מהיר שנמשך 20 שבועות בלבד – פרק זמן מהיר במיוחד בהשוואה למחשבי על אחרים בסדר גודל דומה, שהקמתם יכולה להמשך כשנתיים. בעוד המחשב נבנה בבריטניה, הוא צפוי להשפיע על העולם כולו: "האימפקט יהיה גלובלי, באופן שיטיב עם מיליוני אנשים מסביב לעולם", הוסיף וואנג.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית