התעשייה האווירית ומספנות ישראל יפתחו חליפת הגנת סייבר לספינות

הפתרון החדש יכלול מנגנוני הגנה ייעודיים המותאמים לפלטפורמות ימיות, תוך התחשבות במאפיינים הטכניים של המערכות

בתמונה: טקס החתימה (מימין לשמאל)- יו"ר מספנות ישראל סמי קצב, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא יואב תורג'מן, מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, מנכ"ל מספנות ישראל איתן צוקר (קרדיט: תעשייה אווירית)

התעשייה האווירית ומספנות ישראל בע"מ חתמו על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו התעשייה האווירית ומספנות ישראל יפתחו חליפת הגנת סייבר לספינות. הפתרון החדש יכלול מנגנוני הגנה ייעודיים המותאמים לפלטפורמות ימיות, תוך התחשבות במאפיינים הטכניים של המערכות, באופן שישפר את חסינותן אל מול האיומים במרחב הסייבר.

הרגולציה בנושא מערכות-ים, אותה מוביל הארגון הימי הבינ"ל (IMO), החלה בתהליך העמקת דרישות הגנת סייבר לספינות ולנמלים.  כ-95% מהייבוא לישראל מגיע דרך הים וכולל סחורות נדרשות בתחומי אנרגיה, מזון, תעשייה, ביטחון ועוד. האיום ההולך וגובר בעולם מפני תקיפות סייבר על נמלים וספינות עלול לגרום לפגיעה ביציבות התפקודית של התחבורה הימית.

יו"ר מספנות ישראל , סמי קצב: "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית לה יש ידע ומוניטין רחב בתחום הסייבר. שיתוף פעולה עם התעשיה האווירית מאגד תחומי ידע של התעשיה האווירית בעולם הסייבר עם הידע והנסיון של מספנות ישראל בתכנון, בניה, הפעלה ואחזקה של כלי שייט צבאיים ואזרחיים. הרחבת הפעילות של המספנה ושיתוף הפעולה עם התעשיה האווירת הינו חלק מאסטרטגיית הצמיחה של מספנות ישראל להובלה טכנולוגית עולמית בתחום בניית כלי השייט.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "שיתוף הפעולה עם מספנות ישראל מספק פתרון סייבר מקיף עבור ספינות אזרחיות עם הסחורות ההכרחיות ביותר למדינת ישראל. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע לאומי בתחום הימי ובתחום הסייבר למגוון פלטפורמות וההסכם הנוכחי יספק מערכת הגנה במרחב הסייבר לכלי השייט הנבנים במספנות ישראל"

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית