חברה ישראלית זכתה במקום הראשון בתחרות הבינ״ל ״סטארטאפ השנה״

עשרות מדינות מהעולם השתתפו בתחרות מטעם קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון Ventures. הזוכה: קונסולת משחקים אינטראקטיבית המעודדת פעילות גופנית לגיל השלישי

חברה ישראלית זכתה במקום הראשון בתחרות הבינ״ל ״סטארטאפ השנה״

קונסולת המשחקים של Obie. צילום: באדיבות Mayer Guttman

במסגרת תחרות הבינלאומית הראשונה של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES, בהובלת ד"ר יעל בנבנישתי מנכ"לית הקרן, השתתפו סטארטאפים מכל העולם: שבדיה, ישראל, ארה"ב, שוויץ, אירלנד, אנגליה, איטליה ,קולומביה, קוריאה, טרינידד, הולנד, גרמניה, ספרד, צרפת. הקרן משקיעה בפתרונות טכנולוגיים לקידום איכות החיים של בני הגיל השלישי.

לגמר התחרות הגיעו חמש חברות:

-Audiocardio: אפליקציה לאבחון ולטיפול מרחוק של בעיות שמיעה

-Neuroindex: מכשיר רפואי המוצמד לראש המטופל בזמן ניתוח בהרדמה עמוקה, ומזהיר את המרדים מנזק מוחי בלתי הפיך. המכשיר מאפשר למרדים לעבור להרדמה באמצעים אחרים במידה ויש סכנה למטופל.

-Telecalm: מערכת לזיהוי שיחות הונאה ושליטה על טלפון של חולי דמנציה, שנוהגים להתקשר לכוחות ההצלה או מוקדים שוב ושוב במיוחד באמצע הלילה.

-Senior at Work: מערכת להתאמה בין מחפשי עבודה מבוגרים לבין מקומות עבודה. המערכת כוללת אפשרות ניהול מערכת התשלומים והשכר וכן יצירת קהילה, הדרכות והשתלמויות און ליין.

החברה החמישית שהגיעה לגמר וזכתה במקום הראשון בתחרות הבינ״ל היא הסטארטאפ הישראלי Obie, אותו הציג מנכ״ל Eyeclick אריאל אלמוס. מדובר בקונסולת משחקים אינטראקטיבית, טכנולוגית ומתקדמת המקרינה משחקים בהתאמה אישית על כל משטח: שולחנות, רצפות וקירות. המשחקים מעודדים פעילות גופנית באמצעות מיומנויות נגיעה ותזוזה בתמונות המוצגות מהמקרן. במערכת מגוון ורמות המשחקים שונים וביניהם משחקים המתאימים גם למבוגרים עם מוגבלות פיזית וגם למשחק משותף בין-דורי עם הנכדים. הסטרטאפ הזוכה קיבל פרס כספי של 5000 דולר ואפשרות לקידום בינלאומי.

 יעל בנבנישתי, מנכ"לית קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES: "הקרן נוסדה מתוך הנכונות להשקיע ולקדם סטארטאפים המטיבים את איכות חייהם ובריאותם של בני הגיל השלישי, ואנו רואים בפעילות בינלאומית שלב נוסף להשגת המטרה ולמיצוב ישראל כמובילת עולם תוכן זה. ההרשמה וההשתתפות של מתמודדים מרחבי העולם מחזקים את ההכרה העולמית בצורך לייצר מוצרים ושירותים מתקדמים לרווחת חיים טובה של בני הגיל השלישי, ואת העובדה כי מדובר בקהל יעד משמעותי בעולם. זו השנה הראשונה בה התקיימה התחרות הבינלאומית של הקרן, ואנו ושואפים להמשיך ולקדם תחרויות בינלאומיות נוספות".

 אריאל אלמוס, מנכ"ל EYECLICK : "הזכייה היא הכרה נוספת בפעילות החברה למען אוכלוסיית בני הגיל השלישי, אוכלוסייה שהולכת וגדלה בעולם משנה לשנה. מבחינתנו זו רק ההתחלה ואנו נציג לשוק בקרוב מוצרים נוספים שיאפשרו לאוכלוסייה המבוגרת לחוות תוכן אינטראקטיבי מגוון בצורה מהנה ונגישה".

אולי יעניין אותך גם