משרד הביטחון רוכש עבור צה״ל ספינות שלדג חדשות ממספנות ישראל

מנהל הרכש במשרד הביטחון וחברת מספנות ישראל סיכמו על רכש של ארבע ספינות ביטחון מסוג 'שלדג' לזרוע הים בכ-100 מיליון ש"ח

משרד הביטחון רוכש עבור צה״ל ספינות שלדג חדשות ממספנות ישראל

צילום: משרד הביטחון

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) מודיע היום (ד'), בתום עבודת מטה משותפת עם זרוע הים, על הוצאת הזמנה לרכש רחב היקף מחברת מספנות ישראל. במסגרת ההסכם, משרד הביטחון ירכוש ממספנות ישראל עבור זרוע הים ארבע ספינות מדגם "שלדג" סימן 5.

ספינות השלדג יצטרפו לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, המשמשות להגנת חופי ישראל.  שלדג V-IN  הינה ספינת סיור מהירה, בעלת יכולת תמרון והפעלת מערכות נשק מהמתקדמת בעולם. ספינות השלדג יספקו לחיל הים  מענה רחב  לאיומים המתפתחים בשדה הקרב הימי בשנים הקרובות. אורך ספינת השלדג יהיה 32.5 מטרים, משקלה 95 טונות ומהירותה 40 קשר. היקף העסקה נאמד בכ-100 מיליון ש"ח.

שר הביטחון בני גנץ: "אני מברך על ההסכם שחשיבותו היא גם ביטחונית וגם חברתית. ספינות השלדג יאפשרו לחיל הים הישראלי לשדרג את יכולותיו, שהולכות ומתפתחות בשדה המבצעי, כפי שראינו היטב במבצע שומר החומות. כל זאת, תוך מילוי משימותיו להגנת גבולותיה הימיים של ישראל. לצד זאת, רכש הספינות תוצרת הארץ מצביע על התחזקותה של התעשייה הביטחונית בישראל. מערכת הביטחון, תמשיך לתמוך בכל המאמצים הלאומיים של מדינת ישראל, לעודד מנועי צמיחה, ולהצטייד באמצעים שיסייעו לשמירה על הביטחון- באוויר, ביבשה ובים."

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש, אבי דדון: "חתימת ההסכם עם מספנות ישראל היא הצהרת כוונות של משרד הביטחון. על אף אתגרי התקציב, אחרי כ-15 שנים אנחנו שבים לבנות ספינות לחימה במספנות ישראל. אני מברך על השותפות, שתחזק גם את הביטחון וגם את התעשייה והתעסוקה בצפון הארץ".

יו״ר מספנות ישראל, סמי קצב: ״אנו שמחים על המשך שיתוף הפעולה רב השנים עם משרד הבטחון ועם חיל הים, ועל הזמנת 4 ספינות שלדג חדשות ממספנות ישראל. העיסקה הנוכחית מלמדת על תרומתה של מספנות ישראל לבטחון המדינה, ואנו גאים שאנו יכולים לשרת את זרוע הים ואת משרד הביטחון של מדינת ישראל.  הזמנה משמעותית זו מהווה גושפנקא לאיכות ולמקצועיות של החברה כספקית של כלי שיט מתקדמים לממשלות ולכוחות הבטחון ברחבי העולם ותסייע לייצוא הביטחוני ממדינת ישראל״.

בספינות השלדג החדשות ישולבו עמדות הנשק הימיות של רפאל הכוללות את היכולות החדשות של החברה למענה לאיומים המתפתחים בזירה הימית.