כצפוי: איראן מאשימה את ישראל בחבלה האחרונה במתקני הגרעין

דובר הממשלה טוען שישראל ביצעה את הפעולה על מנת לסכל את שיחות הגרעין, אך  הדגיש כי ״כל פעם שאנו סופגים פגיעה, כוחנו גדל״

כצפוי: איראן מאשימה את ישראל בחבלה האחרונה במתקני הגרעין

שיחות הגרעין בווינה, אפריל האחרון. צילום: EU Delegation in Vienna/handout via REUTERS

דובר ממשלת איראן, עלי רביעי, האשים הבוקר (ג׳) את ישראל בביצוע מתקפה על מתקן גרעין אזרחי (לדבריו) סמוך לטהרן בחודש שעבר, וזאת משום שהיא מעוניינת לסכל את השיחות על החייאת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. ״המשטר הציוני ביצע פעולות אלה כדי לסמן שהוא יכול לעצור את איראן, ולומר שאין צורך לדבר עמה – אבל כל פעם שאנו סופגים פגיעה, כוחנו גדל״, אמר רביעי.

ב-23 ביוני האחרון הותקף מתקן גרעיני בעיר קראז׳, השוכנת כ-40 ק״מ צפונית-מערבית לטהרן. פרטים מועטים ידועים על התקיפה או על השלכותיה. סוכנות הידיעות AP ציטטה משידורי הטלוויזיה הממלכתית בפרסית, שמסרה כי מדובר במתקן השייך לארגון האנרגיה האטומית וכי לא נגרם נזק. רביעי עצמו הודה כי נגרם נזק לתקרה, ומעט נזק לרכוש. בחדשות 13 מסרו כי נגרם נזק למפעל שמייצר להבי אלומיניום לצנטריפוגות שמעשירות אורניום.

ועוד בנושא הגרעין האיראני: דובר משרד החוץ, סעיד ח׳טיבזאדה, אמר הבוקר בשיחה עם עיתונאים כי אין שינוי בעמדות האיראניות בכל הנוגע לחזרה להסכם ולהסרת הסנקציות האמריקניות. ״אם ייחתם הסכם, הממשלה תעמוד בו. בניגוד לצדדים אחרים, עמידה בהתחייבויות תמיד נחשבה כעיקרון מנחה עבור איראן״, אמר. דבריו הובאו באנגלית בסוכנות הידיעות הממלכתית ״אירנה״.

״חרף העובדה שעדיין יש צורך להחליט על חלק מהנושאים, ההתקדמות בשיחות בווינה מהווה מציאות המקובלת על כל הצדדים ולמעשה, החייאתו של ההסכם תלויה ברצונם הפוליטי של הצדדים האחרים״, אמר. ״לא ייקבע מועד אחרון לשיחות, והמו״מ להשגת ההסכם יתנהל עד שייענו האינטרסים של האיראנים״.  

אולי יעניין אותך גם