נפתחה מחדש בנבטים טייסת 117, טייסת F-35 השלישית

מיועדת להכשיר ולאמן את טייסי 'אדיר' החדשים והוותיקים. תשמש מסגרת הדרכה באמצעות מאמנים, סימולטורים, הדרכות קרקע וטיסות, וגם מרכז אימון לטייסים המבצעיים. בעתיד תהפוך הטייסת למבצעית

צילום: מתוך אתר חיל האוויר

מטוסי 'אדיר' F-35 של חיל האוויר הישראלי שבסיסן בסיס נבטים יוכלו לתקוף ברוב שטחי המזרח התיכון ללא תדלוק אווירי, ועם תדלוק אווירי טווח התקיפה שלהם הוא בלתי מוגבל ותלוי רק ביכולות הטייס. מטוסי F-35 ישראליים כבר  ביצעו כמה מבצעים קרביים באזור.

ג'יינס מקדיש כתבה לפתיחתה מחדש של טייסת 117, טייסת הסילון הראשונה של חיל האוויר, שנסגרה לפני כשנה, ונפתחה מחדש בתחילת החודש כטייסת השלישית של מטוסי 'אדיר' F-35 בנבטים, אחות לטייסות 140 ו-116, והיא תשמש כטייסת הדרכה ואימון לטייסים מטוסי קרב דור 5.

לפני 68 שנה קיבלו טייסי 117 בבסיס רמת דוד שבצפון לידיהם את זוג מטוסי הסילון הראשונים של החיל. במשך השנים היתה 117 אחת מטייסות הקרב המובילות של חיל האוויר עד סגירתה.

מעתה מיועדת טייסת 'אדיר' השלישית להכשיר ולאמן את טייסי 'אדיר' החדשים והוותיקים. היא תשמש מסגרת הדרכה באמצעות מאמנים, סימולטורים, הדרכות קרקע וטיסות, וגם מרכז אימון לטייסים המבצעיים בערך מטוסי F-35. בעתיד תהפוך גם טייסת 117 למבצעית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית