הישגים לרכב האוטונומי של אונ׳ אריאל בתחרות אינדי 2021

הגיע למקום השישי והעפיל לגמר בשלב הסימולציה, שלב ביניים לקראת תחרות עם רכבים אמיתיים שתתקיים בהמשך השנה בארה״ב. לתחרות ניגשו 30 קבוצות מאוניברסיטאות מובילות בעולם

הישגים לרכב האוטונומי של אונ׳ אריאל בתחרות אינדי 2021

קרדיט צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל

בתחרות אינדי הבינלאומית של רכבי מרוץ אוטונומיים, שהתקיימה השבוע הגיעה הקבוצה מאוניברסיטת אריאל לשלב הגמר בשלב הסימולציה בתחרות.  זהו שלב ביניים לקראת תחרות עם רכבים אמיתיים שתתקיים באוקטובר 2021 על מסלול המרוצים באינדיאנפוליס בו מתקיים המרוץ המפורסם Indy 500.  לתחרות ניגשו 30 קבוצות מאוניברסיטאות מובילות בעולם, כמו MIT, ברקלי, פרדו, אוניברסיטת מישיגן, המכון הטכנולוגי בשוויץ, האוניברסיטה הטכנולוגית במינכן. 16 קבוצות הגיעו לשלב תחרות הסימולציה בה אוניבסיטת אריאל עלתה לשלב הגמר וסיימה במקום הששי.    

פרויקט זה נשען על מחקר רב שנים המתקיים באוניברסיטת אריאל, בתחום נסיעה אוטונומית אתגרית המתמקד בנסיעה במהירויות גבוהות בסביבה דינמית תוך התחשבות ביציבות דינמית והמנעות מהתנגשויות עם רכבים אחרים. המשימה בשלב הסימולציה הייתה לפתח תוכנה שתבקר על תנועת הרכב בנסיעה תחרותית עם שמונה רכבים על המסלול. הרכב תמרן בהצלחה בין הרכבים המובילים והצליח להמנע מהתנגשויות עם הרכבים בסביבתו. במסגרת בדיקות לקבלה לתחרות, הבקר ברכב (האלגוריתמים) נשלח למארגנים שבועות מספר לפני התחרות. בדיקות הבקר הראו ביצועים טובים (זמן ואי התנגשויות). 

במסגרת פיתוח הבקר לתחרות, קבוצת סטודנטים/ות בנתה דגם מוקטן וקל של רכב ניסוי קומפקטי, במבנה מיוחד (מסבך משוכלל) לבדיקה של אלגוריתמים להיגוי דינמי.  רכב הניסוי הקומפקטי בנהיגה אוטונומית לניסוי אלגוריתמים, פותח על ידי דיקובסקי אוראל, מעודה ירין, כהן משה ועופר אריאל. רצבי נעמה ולוין אריה פיתחו את האלגוריתמים והתוכנה, לשליטה ברכב מרוץ אוטונומי בגודל מלא, לצורך השתתפות במרוץ האינדי העולמי למכוניות מרוץ ללא נהג. הפיתוח נבחן תחילה בסימולציה וזכה להצלחה רבה ועכשיו ניתן לראות את הצלחתו בפועל. הפרויקט נעשה בהנחייתם של פרופ' צבי שילר ראש המחלקה והמהנדסים משה קלמן ותמיר אילן.

לרכב תכונות ייחודיות כמו מודולריות, מורכב ממוטות המחוברים באמצעות ברגים בצמתים, מבנה המקנה לרכב כושר נשיאה גדול יחסית למשקלו, וניתן להתקין עליו חיישנים לכל הכיוונים.  המבנה המודולרי מאפשר תיקון קל של הרכב במקרה של התנגשות על ידי החלפת המוטות שנפגעו.    

אולי יעניין אותך גם