הרוסים מציקים לנאט״ו במהלך תרגיל בים השחור

בתמרון הימי של נאט"ו משתתפים ציי מלחמה של 30 מדינות. ההולנדים טוענים שהרוסים הטיסו מטוסי קרב מעל הפריגטה 'אברפטן' ובכך הפרו את החוק הימי

Photo edited for personnel security/U.S. Navy photo courtesy from UKR SOF/Released

התמרון הצבאי ימי הגדול של נאט"ו וארה"ב יצא לדרך, והרוסי כועסים - ומציקים. משרד ההגנה של הולנד האשים את הרוסים בכך שמטוסי קרב רוסיים טסו קרוב מידי ונמוך מעל פריגטה של הצי ההולנדי המשתתפת בתרגיל, ומוסקווה הודיעה שמטוסיה מתאמנים בים השחור בהדמייה של תקיפת אניות אויב. 

בתמרון הימי של נאט"ו משתתפים ציי מלחמה של 30 מדינות. ההולנדים טוענים שהרוסים הטיסו מטוסי קרב מעל הפריגטה 'אברפטן' ובכך הפרו את החוק הימי ואת ההסכם שעליו חתמו ב-1972 ארה"ב ורוסיה בדבר טיפול בתקריות בים הפתוח. משרד ההגנה במוסקווה השיב כי מטוסי קרב רוסיים "מנעו  מהפריגטה ההולנדית להפר את גבול המים הטריטוריאליים של רוסיה בים השחור".

סוכנות רויטרס דיווחה ממוסקווה כי מטוסי קרב רוסיים התאמנו בתקיפות טילים של אניות אויב בים השחור, ואילו סוכנות הידיעות הרוסית RIA מסרה שהרוסים תרגלו הדמייה סימולטיבית של תקיפת מטרות אויב. השתתפו בתרגיל הרוסי מטוסי קרב סוחוי דגמי 30, 24, 34 ו-27. 

ג'יינס ורויטרס מוסרות שמוסקווה תקפה קשות את התמרון של נאט"ו בים השחור, ומשרד ההגנה אף הוסיף כי אם יהיה צורך יגיב כדי לשמור על הביטחון הלאומי. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית