התעשייה האווירית החלה בשילוב מערכות לחימה על גבי ספינת סער 6 

מערכות הלחימה הימיות שיותקנו בספינת אח"י מגן הראשונה של זרוע הים, ובהן מכ"ם 'מגן אדיר', יספקו מעטפת תקיפה והגנה מרחבית נגד איומים אוויריים וימיים
 

צילום: תעשייה אווירית

הגעת ספינת הטילים אח"י מגן – סער 6 לישראל מסמלת את פתיחתו של עידן טכנולוגי חדש בזרוע הים בהובלת התעשייה האווירית. זרוע הים החלה בשילוב מערכות על גבי הספינה כחלק ממדיניות משרד הביטחון וצה"ל להפעיל בספינה טכנולוגיות מתקדמות פרי תוצרת ופיתוח ישראליים. 

התעשייה האווירית השלימה בימים אלה בשיתוף עם מפא"ת במשרד הביטחון וזרוע הים את הפעימה הראשונה בהתקנת מערכת מכ"ם 'מגן אדיר' לגילוי ולסיווג מטרות אוויר ושטח לבניית תמונה אחודה ומתקדמת על ספינות סער 6 של זרוע הים. מערכת המכ"ם מהווה מרכיב חשוב במערכת ההגנה האווירית ברק  'רעם אדיר' המספקת מעטפת הגנה שלמה נגד איומים מתקדמים אוויריים וימיים. 

מערכות המכ"ם 'מגן אדיר' מתבססות על טכנולוגיית מערך סריקה אלקטרוני אקטיבי (AESA) שפותחו בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית מאפשרות זמן תגובה מהיר יותר לאיתור מטרה, וכן דיוק משופר ויכולת לעקוב אחר מגוון רב של מטרות בו זמנית.

באופן זה, מספק המכ"ם תמונה מיטבית של מודעות מצבית ימית במרחב ההמי-ספירה שלו ובכך מאפשר הגנה על כלל הכוחות הנלווים. המכ"מים יהוו מרכיב משמעותי בהגנת המרחב  האווירי והימי ובתוכם, הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל: אסדות הגז הטבעי, הגנה מפני טילים רקטות ומטוסי אויב ועוד.

בעת גילוי איום, מספק המכ"ם את כלל הנתונים הנדרשים  באופן מיידי לכלל מערכות הבקרה, ההגנה, והתקיפה שעל הסיפון (לדוגמה, ירי טילי קרקע-אוויר), ובכך מאפשר מימוש תגובה נגדית הולמת וסימולטנית לכלל האיומים. מכ"ם ה- MF-STAR כולל ארבע פאות מכ"ם בוהה המספקים כיסוי המי-ספרית של 360 מעלות במרחב הספינה. 

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי אמר: "מערכות ההגנה האווירית והלחימה המותקנות על גבי אח"י מגן מהוות שכבה משמעותית המשתלבת לכלל מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל ומהוות חלק משמעותי בפתרונות הרוחביים של התעשייה האווירית בזירת הים.

״התעשייה האווירית, בית המערכות של זרוע הים הישראלי, גאה להתחיל בשילובן על גבי ספינת הטילים ובשיתוף הפעולה ההדוק עם משרד הביטחון וזרוע הים. שילוב מערכת המכ"ם המתקדמת מסוגה בעולם, שפיתוחה מבוסס על ניסיון רב שנים של חטיבת אלתא בתעשייה האווירית, מהווה אבן בניין ראשונה בשילוב מגוון רחב של מערכות אשר יהוו מכפיל כוח עבור זרוע הים, צה"ל ומדינת ישראל". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית