דגם מקומי מצרי לרכב הסיור המשוריין הקל "שרפה"

לגרסה המצרית של ה"שרפה" הותאם מיגון חדש וחלקו האחורי של הרכב שונה כדי שישמש אזור אחסון סגור. נראה שעל גג הרכב הותקנה עמדת נשק נשלטת-מרחוק חדשה
 

דגם מקומי מצרי לרכב הסיור המשוריין הקל "שרפה"

Egypt has unveiled a new local-made version of the French-made Sherpa Light 4x4 armored vehicle. (Picture source Twitter account Mahmoud Gamal)

התעשייה הצבאית המצרית פיתחה דגם מקומי של הרכב הסיור המשוריין הקל שרפה (Sherpa) 4x4 תוצרת צרפת. האתר Armyrecognition.com מספר כי לגרסה המצרית של ה"שרפה" הותאם מיגון חדש וחלקו האחורי של הרכב שונה כדי שישמש אזור אחסון סגור. נראה שעל גג הרכב הותקנה עמדת נשק נשלטת-מרחוק חדשה.

על פי מכון SIPRI השבדי, צרפת העבירה לצבא מצרים ולמשטרת מצרים 191 רכבי שרפה בין השנים 2012 ו-2014. רכב ה"שרפה" תוכנן, עוצב ופותח על ידי חברת רנו משאיות צבאיות, הידועה היום בשם ארקוס (Arquus). דגם הסיור הנו אחד הדגמים במשפחת רכבי "שרפה" שנחשפו לראשונה בשנת 2006.

לרכב מבנה קונבנציונאלי עם מנוע מלפנים, תא צוות וחיילים באמצע ואזור מטען מאחור. ישנם שני מושבים מלפנים לנהג ולמפקד ושניים או שלושה מושבים מאחור. בכל צד של הרכב יש שתי דלתות עם חלון עמיד לקליעים ועמדת ירי. הרכב יכול לשאת בסך הכול 4-5 חיילים. הרכב זמין בגרסאות לא משוריינות או משוריינות עם ערכות מיגון מפני איומים בליסטיים, מיקוש ומטעני צד.

גרסאות שונות של ה"שרפה" נמצאות כעת בשימוש באוסטרליה, ברזיל, צ'ילה, מצרים, צרפת, הודו, אינדונזיה, כווית, קוסובו, לבנון, מקסיקו, מרוקו, קטאר וערב הסעודית.
 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022