איראן: תמונות לווין מראות נזק חלקי לגג במבנה באתר השייך לוועדה לאנרגיה אטומית באיראן

על פי דיווח בתקשורת הישראלית, בסוף יוני בוצע נזק למתקן בטהרן השייך לאתר הידוע כTABA complex. כעת, חברת מודיעין גלוי חושפת עדות לנזק בחלקו של אחד משלושת המבנים המרכזיים באתר

https://twitter.com/TheIntelLab/status/1411199249182859265?s=20

בסוף חודש יוני (24.6) דווח בעיתונות הישראלית כי מתקן, אשר בו לכאורה, מייצרים חלקי צנטריפוגות, נפגע באיראן מפעולה המיוחסת לישראל. עם זאת, הוכחה אמפירית לא סופקה. ובכן, אתמול (ש), סיפק דיווח של חברת המודיעין The Intel Lab בטוויטר, הוכחה לנזק במבנה במתקן. 

הדיווח, על בסיס תמונות לווין של איירבוס, מראה כי החל מה26 לחודש יוני, גג של מבנה מסוים במתקן המדובר נפגע בחלקו. עבודות פירוק חלק מהגג נמשכו ומספר ימים לאחר מכן, ב1.7, כל החלק המסוים של הגג הוסר מהמבנה. 

על פי הניתוח, תמונות הלווין חושפות כי בחלק ממנו הוסר הגג, ישנם סימני שריפה כלשהם. עם זאת, הניתוח אינו קובע מהי מידת הנזק, מהי סיבת הסרת הגג או באם זו אכן חבלה, האם בוצעה ממקור חיצוני למפעל או פנימי. 

על פי דיווח באתר iranwatch.org משנת 2011, האתר (TABA complex) התחיל לפעולה באזור שנת 2006-2007 כחלק מתכנית פיתוח הגרעין הצבאי האיראנית. על פי אותו דיווח, המחסן שבו חסרה חתיכת גג נקרא Ghalaviz, ובו יש מפוחים וכן מסמכים מסווגים. 

[התמונות מאתר globalsecurity.org מהפרסום בשנת 2011] 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית