איראן הציגה כלי שיט תת מימי אוטונומי

כלי השיט התת מימי האוטונומי דומה מאד לכלי מסחרי מדגם Pluto Plus, אשר מיוצר על ידי חברת Gaymarine SRL האיטלקית

איראן הציגה כלי שיט תת מימי אוטונומי

IRNA

לאחרונה הציגה איראן כלי שיט תת מימי אוטונומי, הנישא על גבי אחת מאוניות שליית המוקשים שלה בטקס חנוכתו. על גבי כלי השיט התת מימי נכתב כי הוא תוצרת איראן. כלי השיט התת מימי האוטונומי דומה מאד לכלי מסחרי מדגם Pluto Plus, אשר מיוצר על ידי חברת Gaymarine SRL האיטלקית. ה- Pluto פותח ככלי לסילוק מיקוש ימי, והוא בעל יכולות גילוי מוקשים צפים ומוקשי קרקעית, כמו גם יכולת לנטורלם של המוקשים.

כלי השיט התת מימי פותח בשנות השמונים של המאה הקודמת ויוצרו ממנו למעלה מ- 150 יחידות. ה- Pluto פעיל מבצעית בנורבגיה, מצרים, ויאטנם, ספרד ואיטליה. הכלי באורך של כ- 2.3 מטר, במשקל של כ- 320 ק"ג ויכול לשאת מטען במשקל של כ- 100 ק"ג. הכלי יכול לפעול בעומק מרבי של 400 מטרים ולפעול ברציפות כשעתיים. הכלי מופעל באמצעות כבל הנחייה לטווח של עד כשני קילומטרים מכלי השיט.

לפני כחודש וחצי דיווחנו על חמאס המצטיידת בכלי שיט תת מימיים בלתי מאויישים והנה מגיעה תצוגת התכלית האיראנית. השימוש בכלי שיט תת מימיים בלתי מאויישים למשימות איסוף מודיעין, פגיעה במטרות וסילוק מוקשים. השימוש בכלים אלו הפך להיות חביבם של איראן והכוחות הימיים של ארגוני הטרור אותם היא מפעילה. 

איום זה, כפי שנצפה ב"שומר החומות" הופך להיות ממשי יותר ויותר, כנגד כלי שיט בים וכנגד תשתיות מדינתיות קריטיות כדוגמת אסדות הגז. מומלץ יהיה אם חיל הים ומשרד הביטחון יפעלו לפיתוח טכנולוגיות לגילוי ונטרול פלטפורמות אלו. 

 
 

 

אולי יעניין אותך גם