ממשיכים לעקוץ: אוניית סוחר, לשעבר בבעלות ישראלית - הותקפה באוקיינוס ההודי

הערכה: התקיפות האיראניות הן תגובות לעשרות תקיפות של כלי שיט איראניים, המיוחסות לישראל בשנתיים האחרונות

אילוסטרציה. bigstock

נכון לשעה 19:00 ביום שבת, ה- 3/7/21 החלו להצטבר דיווחים אודות פגיעה באוניית סוחר, לשעבר בבעלות ישראלית, באוקיינוס ההודי. הדיווח הראשון שהתקבל מרשת אל-מיאדין הלבנונית (המקורבת לחיזבאללה), תיאר כי מספר מכולות על סיפונה של האונייה בוערות כתוצאה מפגיעת נשק בלתי ידוע.

האונייה ששמה CSAV Tyndall, הייתה בעבר בבעלות איש העסקים אייל עופר (Zodiac Maritime) ונושאת דגל ליבריה. הרשת הלבנונית דיווחה כי האונייה עגנה בנמל ג'דה בדרכה לחופי האמירויות. במהלך הפלגה נפגעה, להערכתי, מטיל ים שנורה עליה ככל הנראה מכלי שיט מלחמתי או ממשגר טילים חופי. האונייה נעצרה בלב ים, השתלטה על הלהבות, והמשיכה בדרכה. 

בדיווח הלבנוני נרמז כי התקיפה בוצעה כתגובה לתקיפה על אוניית האם של הצי האיראני, החראג' אשר עלתה באש וטבעה בראשית יוני. גורמים איראניים רמזו כי ישראל אחראית לטביעתה של האונייה. זוהי התקיפה הרביעית של אונייה בבעלות ישראלית באזור. התקיפה האחרונה בוצעה באפריל כנגד האונייה הייפריון ריי, בבעלותו של רמי אונגר, שנסעה על סיפונה מכוניות. 

התקיפות האיראניות הן תגובות לעשרות תקיפות של כלי שיט איראניים, המיוחסות לישראל בשנתיים האחרונות, הפועלת כנגד הברחות הנפט והאמל"ח של איראן למזרח התיכון.    

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית