המזכיר הכללי של תנועת בני הכפר מואשם בהזדהות עם ארגון טרור

תנועת בני הכפר, היא תנועה פוליטית ערבית. במספר הזדמנויות בחשבונות הפייסבוק הנאשם פרסם דברי הזדהות עם ארגוני טרור ביניהם החמאס, ארגון חז"ע, ארגון חז"ד וארגון גא"פ

צילום: משטרה

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד תושב עראבה בן 56 בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. נזכיר כי ב-7 בפברואר 2004 נעצרו ארבעה בכירים בתנועה עקב חשד שהעבירו לפעילי פת"ח בג'נין הנחיות להרכבת מטעני חבלה ורקטות בעקבות הוראה של סוכן חזבאללה. 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אהוביה שטרן, הנאשם שהינו מזכיר כללי של תנועת בני הכפר, תנועה פוליטית ערבית, וכן נושא משרה בוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, פרסם במספר הזדמנויות בחשבונות הפייסבוק השונים בהן החזיק דברי הסתה לטרור או לאלימות, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשי טרור ודברי שבח אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור ביניהם החמאס, ארגון חז"ע, ארגון חז"ד וארגון גא"פ.

התכנים שפרסם זכו לחשיפה, והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים. הנאשם שלט בכלל התכנים שפורסמו, בתגובות לפרסומים, והיה ביכולתו לחסום עוקבים ולמחוק תגובות. כך לדוגמא, ביום 11.6.21, פרסם הנאשם סרטון של נאום שנשא בעת תהלוכה פוליטית בשכונת שייח ג'ראח, כאשר לצדו עומדים חיילים ושוטרים אשר אבטחו את התהלוכה, ונאם בפני כ-300 איש, ביניהם אנשי ציבור וחברי כנסת.

דברי הנאשם בנאומו כללו הסתה וטרור כאשר שיבח את אנשי רצועת עזה בפני כלל אנשי התהלוכה ואנשי התקשורת בערבית:"...דבר ראשון שולחים ברכות בשם שייח גראח בשם "48", בשם כל החופשיים שנמצאים כאן לאנשינו בעזה, לעזה האיתנה שהרימה את ראשנו, הרימה את ראש האומה, אנחנו שולחים ברכתינו לכל ילד ולכל כפיר בעזה, שולחים ברכותינו לכל בנאדם בעזה שהיה סיבה לכך שאנחנו נרים את הראש שלנו, שאנחנו נתגאה שאנחנו עם פלסטיני...".

הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית