שת״פ מול סין: ארה״ב תאמן חיילים הודים בטכנולוגיות הגנת סייבר ו-AI

זאת תחת מטריית הסכם ההגנה שנחתם בין השתיים ב-2016. הודו מעוניינת בהקמת מערך סייבר לאומי שגם ישים דגש מיוחד על מערכות היחידות המאבטחות את הגבול ברמה הטיבטית

שת״פ מול סין: ארה״ב תאמן חיילים הודים בטכנולוגיות הגנת סייבר ו-AI

חיילים הודים בגבול עם סין, ארכיון. צילום: REUTERS/Frank Jack Daniel

משרד ההגנה ההודי ישלח כמאה אנשי צבא לאימוני הגנת סייבר וטכנולוגיות בינה מלאכותית בעמק הסיליקון, זאת על מנת להתכונן למלחמות העתיד, כך מדווח השבוע ה״הינדוסטן טיימס״, זאת תחת מטריית הסכם ההגנה שנחתם מול ארה״ב ב-2016.

על פי הידיעה, הממשלה מעוניינת בהקמת מערך סייבר לאומי-צבאי, שיאגד את שלוש סוכנויות הסייבר הקיימות, הפועלות כעת במסגרת הצבא. מטרת הפיקוד תהיה להבטיח כי כל המערכות המקוונות של הצבא יהיו מוגנות, תוך שימת דגש מיוחד על המערכות של היחידות המאבטחות את הגבול עם סין ברמה הטיבטית, שכבר נפגעו ממתקפות בשנים האחרונות.

״נושא הגנת הסייבר נלקח ברצינות על ידי האסטרטגים של הביטחון הלאומי, זאת לאור היכולות הגבוהות של הצבא הסיני והמשרד לביטחון המדינה של סין (סוכנות הביון הסינית, מ״ק) לפגיעה ביריביהם באמצעות נשק עידן חדש זה״, נכתב.

ארה״ב מגדירה את איום הסייבר הסיני כסכנה לביטחון הלאומי, וכמשמעותי ביותר מקרב כל איומי הסייבר מצד מדינות ריבוניות אחרות, כך שאימון חיילים של הודו, בעלת ברית אסטרטגית משמעותית החולקת גבול ארוך עם סין, בהחלט יכול לשרת גם את האינטרסים שלה.  

אולי יעניין אותך גם