סין חוגגת 100 שנה למפלגה הקומוניסטית

במפלגה, המאגדת יזמים ושווקים פיננסיים במסגרת "סוציאליזם עם מאפיינים סיניים", חברים כיום למעלה מ-95 מיליון איש. סין התעצמה מאוד תחת מנהיגותו של שי ג׳ינפינג, אך גם עומדת בפני אתגרים לא מועטים

סין חוגגת 100 שנה למפלגה הקומוניסטית

נשיא סין, שי ג׳ינפינג. צילום: CCTV via REUTERS

סין, הענק המפחיד את ג'ו ביידן, חוגגת היום (ה׳) 100 שנים להקמת המפלגה הקומוניסטית הסינית בחגיגות ראוותניות, וצפוי "נאום חשוב" של הנשיא שי ג'נפינג בכיכר טיאנמן בבייג'ין.

סוכנות רויטרס מדווחת כי סין רואה עצמה היום כמעצמה שהצליחה לגבור על מגפת הקורונה והיא נוקטת עמדות יותר אסטרטיביות כלפי העולם מאשר בעבר.

התקשורת הסינית לא מסרה פרטים על אירועי 100 שנה למפלגה, אולם צפוי מטס גדול של מטוסים ומסוקים והופעה של ותיקי וקשישי המפלגה. במפלגה כיום 95.15 מיליון חברים, ובשנתיים האחרונות גדל מספרם ביותר משני מיליון חברים, גידול רב בשנים האחרונות, ויש המייחסים זאת למנהיגותו החזקה של הנשיא שי.

לפני מאה שנה הוקמה המפלגה הקומוניסטית הסינית כדי לייצג את האיכרים והפועלים. היום היא מאגדת יזמים ושווקים פיננסיים במסגרת מה שקרוי בסין "סוציאליזם עם מאפיינים סיניים".

אך בפני הנהגת המדינה והמפלגה אתגרים גדולים, ביניהם קשיים כלכליים, ביקורת בעולם על המתרחש בהונג קונג והמתקפות נגד טייוואן, אירועי ים סין הדרומי, והשמועות שעדיין רווחות כי הקורונה החלה בסין.

ועדיין מדובר  במשטר סיני: מנהיגי הונג קונג  אמנם הוזמנו להשתתף בחגיגות בבייג'ין, אולם בעיר הונג קונג עצמה נאסר לקיים אספות עם גדולות ומופעי זיקוקין.

אולי יעניין אותך גם