נאט״ו עושה שרירים בים השחור

התרגיל יימשך עד 10 ביולי וישתתפו בו 32 מדינות, 5,000 חיילים, 12 כלי שיט ו-40 כלי טיס, וכן 18 ציוותי יחידות למבצעים מיוחדים וצוללים

נאט״ו עושה שרירים בים השחור

U.K. Royal Navy destroyer HMS Defender, USS Laboon and Dutch frigate HMNLS Evertsen take station for close proximity sailing as a Russian warship watches from afar (rear of picture) in the Black Sea on June 17, 2021. US Navy Photo

בים השחור נפתח אתמול תרגיל ימי ענק של ציי נאט"ו ובעלות ברית, כשהמארחות הרשמיות הן ארה"ב ואוקראינה. התרגיל מעלה את המתח הקיים בין ארה"ב לרוסיה, שדרשה לבטל את התרגיל והודיעה ש"תעקוב אחריו מקרוב, ומי שייכנס למים של חצי האי קרים יאויים". חיל הים הישראלי לא משתתף בתרגיל זה. 

מיקום התרגיל, הים השחור, מעלה את סף הרגישות הרוסית בעיקר אחרי תקרית הירי על המשחתת הבריטית 'דפנדר'. הרוסים טענו שירו יריות אזהרה אל נתיב הפלגתה של המשחתת הבריטית מול חופי העיר סבסטופול. היו ידיעות שהרוסים שיגרו טיל או פצצה לעבר המשחתת. בלונדון מכחישים. 

התרגיל יימשך עד 10 ביולי וישתתפו בו 32 מדינות, 5,000 חיילים, 12 כלי שיט ו-40 כלי טיס, וכן 18 ציוותי יחידות למבצעים מיוחדים וצוללים. קפטן קייל גאנט מהצי האמריקני אמר שהמספר הגדול של משתתפי תרגיל SEA BREEZE השנה משקף את המחוייבות של כל המדינה לשמור על גישה חופשית למים בינלאומיים.
 

אולי יעניין אותך גם