״המנופים החדשים בנמל אשדוד יהיו נשלטים מרחוק - וזה איום סייבר״ 

בפאנל ים ונמלים בעידן הסייבר, במסגרת אירוע משותף של סייברטק ו-Fortinet, התקיים דיון סביב החשיבות של הזירה הימית לתפקוד תקין של מדינה, וגם וידוי מנמל אשדוד: ״אנחנו נשקיע בחברות הזנק - כאסטרטגיה עסקית״ 

צילום: סייברטק

פאנל ים ונמלים בעידן הסייבר באירוע משותף של סייברטק ו-Fortinet הניב מספר תובנות מעניינות. את הפאנל הנהח אורן ברט, מומחה להגנת מערכות תשתית ומערכות ימיות. וסמנכ"ל לפיתוח עסקי ואסטרטגיה, CSG. משתתפים: סא"ל (מיל׳) ד"ר אייל פינקו, נשיא מכון המחקר IIMSR. יוחנן זומרפלד, מנכ"ל, 7Ci. רועי אברהמי, ראש מערך החדשנות, נמל אשדוד. 

פינקו: ״תקיפת חברת מארסק העיר את השוק הימי בהיבט סייבר. לחובבי ההיסטוריה, הייתה תקיפה קודמת על חברת ספנות איראנית, כזו שצברה פחות כותרות. סייבר בים מתייחס לכל האקו סיסטם העסקי שתלוי בים. משאבים, מסחר, ביטחון ועוד. יש יותר מ60,000 כלי שיט בעולם וכ-300 אסקות קידוח. פגיעה בספינות יכולה להשפיע על מחירי התובלה בימית, לזיהום ימי ועוד איומים נוספים.״

אברהמי: ״פתחנו חממה של 30 חברות הזנק, מתוכן תשע חברות סייבר שעושות POC. השינויים בנמל מאד איטיים מטבע הדברים, אבל התחלנו תהליך. כ60-70 אחוזים מהמנופים החדשים מסופקים על ידי חברה סינית ומנוהלים מרחוק. מדובר באיום סייבר. התמודדות איתו תהיה באמצעות השוק הפרטי, זה חלק ממטרות החממה. 

״אנחנו רוצים להפוך את החממה של הנמל להאב טכנולוגי עולמי בתחום הנמלים. כולל סייבר לתחום. הנמל ישקיע בחלק מהחברות שנמצאות בחממה שלו כחלק מאסטרטגיה עסקית.״

זומרפלד: ״אירוע אברגרין בתעלת סואץ הפסיק את פעילות התעלה לששה ימים. עצירה של תנועת הסחורות בעולם. עכשיו דמיינו שתוקף בסייבר רוצה לפגוע בתעבורת הסחורות העולמית. זה תרחיש הייחוס.״ 

 

אולי יעניין אותך גם