״תעשייה חכמה רוצה להקטין מלאים ולהגדיל רווחיות״ 

בפאנל תעשיות חכמות בעידן הסייבר, באירוע משותף של סייברטק ו-Fortinet, ציינו המשתתפים את האתגרים שיש ברצפות הייצור בהיבט הסייבר 

צילום: סייברטק

בפאנל תעשיות חכמות בעידן הסייבר שהנחה עופר ישראלי, מנהל הפעילות של פורטינט ישראל, השתתפו יסמין טל-בדש, מנהלת סייבר גלובלית לרשתות ייצור, Group ICL; יוסי שביט, ראש יחידת הסייבר בתעשייה, משרד להגנת הסביבה; אייל עסילה, ראש חטיבת ייעוץ הסייבר, Atos; אדיר בן חמו, מנהל מערכות המידע ותחום אבטחת המידע והסייבר, Health Animal Phibro. במסגרת הפאנל דנו המשתתפים בשילוביות בין OT ו-IT. 

עסילה: ״המהפכה הנוכחית רוצה לייצר כמה שיותר מתאים, להקטין מלאים ולהגדיל רווחיות. שרשראות אספקה התקצרו, הצורך להתאים את עצמך למצב של סגר... טרנספורמציה דיגיטלית היא חלק מערוץ החיים של כל עסק. אפשר היום להזמין רכב חדש בלי לצאת מהבית. זה נכון גם למשלוח מחנות מכולת. בעולם של הOT כ-1-2 אחוזים מתקציב המפעל הולך על אבטחת מידע. להתקין מרכיב אבטחת מידע ברצפת ייצור, זה אפשרי פעם בשנה.״ 

שביט: ״אנחנו מנחים 4200 מפעלים במשק. ביקרתי בשנה האחרונה כ-200 באופן אישי. שאתה נכנס לרצפת הייצור, אתה רואה שחור. יש כמה סיבות. אנשי ה-IT, והסיסואים, לא נכנסים לשם ולכן רמת המערכות החכמות שם נמוכה. איפה שכן מכניסים מוצרי IIOT, יש חשיפה גדולה יותר. שם אנחנו פועלים.

״אותנו מעניינת הבטיחות. מערכת הERP היא מרכז העצבים של הארגונים שאנחנו פוגשים. בנוסף כל ניהול המלאי של חומרים מסוכנים נעשה בעולם ה-IT. כל העולם הזה מחובר לייצור ב-OT. הוצאנו נהלי הקשחה לעולם הERP - זו נקודת הכשל בהיבט סייבר.״ 

״אתה לא יכול להוריד רגולציה למשק שתפרק לך תעשייה. חלק גדול מהמפעלים אין להם תזרים להשקעות גדולות. חלק מהחשיבה היא לתת למפעל שלוש שנים לפרוס הוצאות תקציביות הקשורות לאבטחת מידע. להתקין מוצר אבטחת מידע ברצפת ייצור, זה תהליך מורכב. העלויות יקרות יותר ביחס ל-IT.״ 

טל-בדש: ״אתרים עם חומרים מסוכנים זה אתגר. יש רשתות מבודדות. שמירה על רשת זה לא רק מפני האקרים, אלא מפני אירועים אקולוגים. כל תהליך עובר שרשרת אישורים, כל תהליך נמדד. לא כל ספק מקבל גישה כמבוקשו. אנחנו בוחנים ערך מוסף של כל מרכיב ברשת. הקמנו בימים אלו SOC לעולם ה-OT. ״החלפת תשתיות אבטחת מידע ברצפת ייצור דורשות התאמה. זה לא תמיד קיים.  

בן חמו: ״הרצון להביא את הלקוח מול מחלקות הארגון, מציב אתגרים של פרטיות הלקוח והסיכונים לחברה. מצד שני, אנחנו צריכים להנגיש מוצרים בצורה דיגיטלית.״

 

אולי יעניין אותך גם