מספנה לייצור צוללות גרעיניות נפרצה על יד האקרים צפון קוריאניים

חלק מהמסמכים שאליהם כוונו הפצחנים כללו גם מחקר ארוך טווח לגבי פיתוח של צוללת מונעת-גרעין שבוצע על ידי מספנת דהייוו של קוריאה הדרומית

מספנה לייצור צוללות גרעיניות נפרצה על יד האקרים צפון קוריאניים

מספנת דהייוו (DSME), מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי I Love DSME

מקורות ממשלתיים בדרום קוריאה מדווחים כי מסמכים על ספינות וצוללות שנבנו על ידי מספנת חברת דהייוו (Daewoo) נגנבו על ידי פצחנים הקשורים לצפון קוריאה, כולל גם כנראה מסמכים בנוגע לבניית צוללות מונעות-גרעין במספנה זו.

מקור במנהל הרכש הדרום קוריאני (DAPA)  מסר כי חלק מהמסמכים שאליהם כוונו הפצחנים כללו גם מחקר ארוך-טווח לגבי פיתוח של צוללת מונעת-גרעין שבוצע על ידי מספנת דהייוו, אם כי אין באפשרותו לאשר כי אלו הקשורים לצוללת הגרעינית אכן נגנבו.

קיימת אפשרות כי  הפריצה למספנות קשורה לאירוע מה-14 למאי, כאשר כתובת IP זרה שנעשה בה שימוש על ידי  קבוצת ההאקרים הצפון קוריאנית "קימסוקי" זוהתה במערכת הפנימית של המכון לחקר אנרגיה אטומית הקוריאנית. אולם, לדברי מקור נוסף, הארגון שפרץ למספנת דהייוו אינו אותו ארגון שפרץ לרשת המספנה באפריל 2016 והצליח להדליף 60 תכניות סודיות לבניית ספינות.

לדברי המקור, "נראה כאילו ארגונים וקבוצות שונות הנמצאים תחת פיקוד המשרד הכללי למעקב של צפון קוריאה  מתחרים ביניהם מי יצליח יותר לחדור לדרום קוריאה". המשרד הנו סוכנות המודיעין הצבאי של צפון קוריאה, שיעדיה העיקריים הם יפן, דרום קוריאה וארה"ב.

אולי יעניין אותך גם