עוד לקוח לטילי הספייק של רפאל: ריימנטאל ו-KMW זכו בחוזה ענק לשדרוג נגמ"שי "פומה" של צבא גרמניה

חברת Rheinmetall הגרמנית הודיעה כי זכתה בהזמנה גדולה מהצבא הגרמני בתחום הרכב המשוריין. השלב הראשון יכלול שדרוג 154 רכבי "פומה" והעבודות יחלו באופן מיידי בחודש יולי 2021 וצפויות להסתיים בשנת 2029

https://www.rheinmetall.com/en/rheinmetall_ag/press/news/latest_news/index_26048.php

חברת Rheinmetall הגרמנית הודיעה היום (שלישי) כי זכתה בהזמנה גדולה מהצבא הגרמני בתחום הרכב המשוריין, המייצגת היקף מכירות של יותר מחצי מיליארד יורו. במסגרת חוזה זה תבצע חברת PSM (מיזם משותף של החברות ריימנטאל ו-KMW) שדרוג של קבוצה ראשונה של נגמ"שי לחימת חי"ר מסוג "פומה" של צבא גרמניה.  

במסגרת חוזה זה של מנהל הרכש הפדרלי הגרמני (BAAINBw), השלב הראשון יכלול שדרוג 154 רכבי "פומה" והעבודות יחלו באופן מיידי בחודש יולי 2021 וצפויות להסתיים בשנת 2029. על פי הודעת ריימנטאל, שוויו של שלב זה בהסכם הנו 1.04 מיליארד אירו, שמעמיד את חלקה של החברה על 501 מיליון אירו. החברה מצפה לקבל עבודות נוספות במסגרת חוזה זה, למשל בתחום האלקטרו-אופטי בשווי של מאות מיליוני אירו.

החוזה מכיל גם אפשרות לשדרוג של 143 נגמ"שי חי"ר "פומה" נוספים, שמשמעותם עבור המיזם המשותף PSM הוא תוספת מכירות בהיקף כולל של 820 מיליון יורו, כאשר יותר ממחצית הסכום הזה יוקצה לריינמטאל. תהליך השדרוג העיקרי שיוצא לדרך כעת נועד להביא את רוב 350 נגמש"י "פומה" הנמצאים כעת בשירות הצבא הגרמני למצב עיצוב משופר בסטטוס,S1 לקראת העברת כוח המשימה המשותף של נאט"ו (VJTF 2023) לפיקוד צבא גרמניה, כבר שודרגו 40 נגמ"שי "פומה לסטטוס S1. 

בין היתר, גרסת ה-S1  החדשה של הפומה מצוידת באמצעי לחימה מהדרג הראשון כדוגמת מערכת טילי הנ"ט המונחים הקלים MELLS (הגרסה הגרמנית של טילי "ספייק" תוצרת רפאל),  בתוספת חיישנים נוספים כדוגמת מערכת הראייה החדשה של הנהג וארכיטקטורה משופרת לשליטה ובקרה.

מערכת הראייה הפראבולית ומערכת הראייה של הנהג מבשרת את סוף עידן הפריסקופ. לראשונה, הצוות כולו יוכל "לראות דרך" השריון הרכב, ביום ובלילה. המערכת המשולבת כוללת אמצעי ראיית אור יום עם תמונה תרמית איכותית, המאפשר זיהוי מוקדם של יעדים מוסווים מסביב לשעון. לדברי ריימנטאל, גרסת ה-S1 הפומה היא הרכב הקרבי המערבי הראשון הכולל מערכת מסוג זה כתכונה סטנדרטית.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית