ברזיל: מתקפת כופרה על ענקית דיאגנוסטיקה רפואית

חוקרים מעריכים כי מאחורי המתקפה על חברת גרופו פלורי עומדת הקבוצה הזדונית REvil, האחראית גם למתקפה על ענקית ברזילאית נוספת - חברת עיבוד הבשר JBS

ברזיל: מתקפת כופרה על ענקית דיאגנוסטיקה רפואית

BIGSTOCK/Copyright: Wollwerth Imagery

מתקפת כופרה כנגד ענקית הדיאגנוסטיקה הרפואית הברזילאית גרופו פלורי (Grupo Fleury) הובילה להשבתת מערכות החברה בשבוע שעבר. חוקרי מודיעין סייבר מעריכים כי מאחורי המתקפה עומדת הקבוצה הזדונית REvil, האחראית גם למתקפה על ענקית ברזילאית נוספת - חברת עיבוד הבשר הגדולה בעולם JBS - ששיתקה את פעילותם של מפעלים בארה״ב, קנדה ואוסטרליה לפני מספר שבועות.

גרופו פלורי מספקת שירותי מעבדות רפואיות ברחבי המדינה ומעסיקה למעלה מ-10 אלפים עובדים בכ-200 מרכזי שירות. על פי נתוני החברה, היא מבצעת כ-75 מיליון בדיקות קליניות בשנה, כך ששרתיה באופן טבעי מכילים כמויות מידע אדירות בנוגע למצבם הרפואי הפרטי ביותר של אזרחים רבים. החברה לא נידבה מידע בנוגע לאופי המתקפה או לדרישות העומדים מאחוריה, אך אתרי הסייבר השונים מדווחים כי התוקפים דורשים כופר של חמישה מיליון דולר עבור מפתח ההצפנה.

״בהודעה שפורסמה בערוץ הטלגרם הרוסי OSINT, הצהיר נציג REvil כי הם תוקפים את ברזיל במטרה לנקום בה. עם זאת, לא ידועה הסיבה לנקמה״, אמר לאתר E Hacking News חוקר הסייבר ג׳יימי הארט, מחברת Digital Shadows. הסברה הרווחת בנוגע ל-REvil היא כי מדובר בקבוצה הפועלת משטחי רוסיה, או בעלת אינטרסים הקשורים למדינה.  

אולי יעניין אותך גם