ביידן הורה על תקיפת מטרות בגבול עיראק-סוריה

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעה רשמית בנוגע לתקיפת הכוחות האמריקניים על מיליציות פרו-איראניות, והדגישה כי ״הנשיא התבטא בבהירות כשאמר שנפעל כדי להגן על כוחותינו״

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן. צילום: Doug Mills/The New York Times/Abaca Press via REUTERS

"על פי הוראת הנשיא ביידן ביצעו כוחות צבא אמריקניים הערב תקיפות אוויר הגנתיות ומדוייקות נגד מתקנים שבהם השתמשו קבוצות מיליציה נתמכות איראן באזור הגבול שבין מעירק לסוריה", כך נפתחת ההודעה הרשמית של  משרד ההגנה על תקיפות בלילה הקודם, שלפי דווחים שונים נהרגו בהן בין ארבעה ל-11 אנשי מיליציות פרו-איראניות.

די נדיר שמשרד ההגנה האמריקני מפרסם הודעה מפורטת על תקיפה ומדגישה שבוצעה בהוראת הנשיא. בהמשך ההודעה נאמר כי "המטרות נבחרו כיוון שנוצלו על ידי המיליציות הפרו איראניות לתקיפות של כטמ"מים נגד אנשי צבא ומתקנים אמריקניים בעירק. התקיפה האמריקנית כוונה נגד מתקני אחסנה מבצעיים ומחסני נשק בשתי אתרים בסוריה ואחד בעירק. השתמשו במתקנים אלו כמה מיליציות, ביניהן כתאיב אל-חיזבאללה וכתאיב סייד אל-שהאדה (KSS).

"התקיפה  הבהירה שהנשיא ביידן התבטא בבהירות כשאמר שנפעל כדי להגן על כוחות צבא אמריקניים נוכח המתקפות הנמשכות של הקבוצות נתמכות איראן והפגיעה באינטרסים אמריקניים.  הנשיא הורה על פעולה צבאית כדי לשבש ולהרתיע. אנו נמצאים בעירק להזמנת ממשלתה, במסגרת  המאמצים להבסת דאעש.

"התקיפות היו נחוצות כדי לסכל איום ולהגביל את היקפו. הנשיא נקט פעולה על פי סעיף 2 בחוק המאשר לו לפעול להגנת כוח האדם האמריקני בעירק", עד כאן נוסח ההודעה הנדירה של משרד ההגנה בוושינגטון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית