״850 אלף הורדות ליישום התראות של פיקוד העורף״

את הדברים אמר תא"ל עומר דגן, מפקד יחידת לוטם באגף התקשוב. "השקנו אפליקציה חדשה לעורף. התחלנו את המבצע עם פחות מ-50 אלף הורדות באפליקציה וזה גדל בצורה חסרת תקדים והגענו בתקופה קצרה ל-850 אלף הורדות ליישום התראות של פיקוד העורף במבצע שומר החומות״

תא"ל עומר דגן. צילום: ניב קנטור

במבצע ׳שומר החומות׳ הטרנספורמציה הדיגיטלית של צה"ל גרמה באופן ישיר לאפקטיביות המבצעית. ״בזכות טכנולוגיה תקפו יותר מטרות בצורה מדוייקת ובקצבים גבוהים יותר״, אמר תא"ל עומר דגן, מפקד יחידת לוטם, בכנס יערות הכרמל 2021, ועידת הבכירים השנתית של חברת בינת תקשורת מחשבים.

יחידת לוטם ממונה על שיפור היעילות המבצעית והארגונית של צה"ל, להפיכת הפעילות הצבאית מבוססת מידע ולהפיכת הצבא לארגון דיגיטלי בפעילות היומיומית. תא"ל דגן הסביר בהרצאתו כי השינויים הדיגיטליים מגיעים לכל חייל וחייל. המטרה היא להנגיש יותר ויותר שירותים לטלפון של המשרת מהחייל בשטח ועד למפקד בקריה.

מפקד לוטם סיפר כי כמה חודשים לפני מבצע שומר חומות "השקנו אפליקציה חדשה לעורף. התחלנו את המבצע עם פחות מ-50 אלף הורדות באפליקציה וזה גדל בצורה חסרת תקדים והגענו בתקופה קצרה ל-850 אלף הורדות ליישום התראות של פיקוד העורף במבצע שומר חומות. כל האפליקציות נמצאות בענן. שירנו את ההתראות לאזרח וסיימנו את המבצע עם מאה אחוזים התראה, וזה הישג משמעותי". 

עוד מסר תא"ל דגן כי היחידה אפשרה ניתוחי וידיאו כמעט בזמן אמת כדי לקבל החלטות. צה"ל ביצע הערכות מצב דיגיטליות, ובמבצע "השתמשנו בפעם הראשונה בצ'ט המבצעי כדי לחבר בין כולם. בזכות הטכנולוגיה הבאנו לקיצור וייעול מעגלי האש של צה"ל, "וידענו לתקוף הרבה יותר מטרות בצורה מדוייקת ובקצבים הרבה יותר גבוהים. המערכת יודעת להמליץ על מטרות שכדאי לתקוף. הכשרנו דאטה אנליסטים, והם היו בשרות חטיבת המבצעים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית