סקר של פורטינט מצביע על המורכבות באבטחת הענן

לפי הממצאים, 67% מהמומחים מעידים כי תצורה שגויה של אבטחת הענן מהווה את סיכון האבטחה הגדול ביותר. מרבית הארגונים מעוניינים בפלטפורמת אבטחה אחודה

BIGSTOCK/Copyright: World Image

 

פורטינט, העוסקת בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, פרסמה את ממצאי הסקר שערכה יחד עם Cybersecurity Insiders בדוח אבטחת הענן לשנת 2021 של החברה. הסקר נערך בקרב למעלה מ-500 מומחי אבטחת סייבר ברחבי העולם העובדים בתעשיות השונות. להלן ממצאי הדוח העיקריים:

תפקיד אבטחת הענן בנוף הדיגיטלי המגוון

לפי ממצאי הסקר, ארגונים ממשיכים לאמץ במהירות את הענן כדי להשיג מטרות עסקיות מרכזיות, כאשר 33% מהארגונים מפעילים מעל למחצית מעומסי העבודה שלהם כיום בענן, כאשר המספר צפוי להגיע ל-56% ב-12-18 החודשים הקרובים.

סביבות מרובות עננים הפכו לנורמה, בין אם הם מיושמים כאסטרטגיה נבחרת מראש או שזהו המקום שאליו הארגונים מגיעים בסופו של דבר, כאשר מרבית הארגונים מאמצים אסטרטגיית ענן היברידית או סביבה מרובת עננים (71%) מסיבות של התממשקות עם שירותים רבים, יכולת גדילה או המשכיות עסקית. עוד עולה מהסקר כי 76% מהארגונים משתמשים ב-2 ספקי ענן או יותר. חשוב לציין כי נתון זה אינו מעיד על כך שהפריסות באתר המקומי נעלמו – כאשר שליש מהפריסות עדיין מבוצעות באופן היברידי. משמעות הנתון היא כי ארגונים פועלים כיום בנוף דיגיטלי מגוון ורחב יותר.

נוף איומים מתוחכם ומאתגר

בהתחשב בהתרחבות המתרחשת במקביל גם בנוף האיומים הדיגיטלי, אין זה מפתיע כי האבטחה עדיין מהווה מקור לדאגה. מרבית המשיבים לסקר מעידים כי הם היו מודאגים לפחות במידה בינונית בנוגע לאבטחת העננים הציבוריים, כאשר קרוב לשליש מהמשיבים היו מודאגים מאוד.

לפי ממצאי הסקר, תצורה שגויה של אבטחת הענן הינה הסיכון הגדול ביותר עבור 67% ממומחי אבטחת הסייבר.  78% ממומחי אבטחת הסייבר אשר השתתפו בסקר העידו כי פלטפורמת אבטחת ענן אחת בעלת ממשק ניהול אחד, המספקת אפשרות להגדיר מדיניות כדי להגן באופן קבוע ומקיף על נתונים הנמצאים בענן יכולה להועיל להם מאוד.

יחד עם זאת, מומחי אבטחת הסייבר פועלים תחת מגבלות תקציב הדוקות, כאשר העלות זהו הקריטריון הראשון להחלטה בדבר פתרון האבטחה שאותו הם יטמיעו. נראה כי חלק מהארגונים עדיין לא הבינו כי אבטחת הענן היא גורם קריטי אשר יכול לאפשר להם להשיג את מטרותיהם העסקיות.

אסטרטגיית אבטחת ענן אשר מגשרת על המורכבות

התייחסות לאתגרים המתוארים בדוח אבטחת הענן לשנת 2021 של פורטינט דורשת אסטרטגיה המתייחסת למורכבות הפתרון. ארגונים מתמודדים עם מגוון כלים אשר מספקים בקרות מופרדות ויציבת אבטחה משתנה, הספציפית לכל פלטפורמת ענן.  

"הענן מהווה כיום חלק קריטי מהנוף הדיגיטלי עבור מרבית הארגונים ופעמים רבות משמש כגורם המאפשר את ההצלחה העתידית שלהם. תיאום בין אסטרטגיית האבטחה והאסטרטגיה העסקית הוא המפתח לכך כי מדובר בעתיד בטוח", מסר עופר ישראלי, מנהל פעילות פורטינט ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית