פיתוחים לטובת הכרמל מוצעים לטנק העתיד של אירופה 

בישראל מפתחים את מדגים הכרמל, וחלק מהפיתוחים מוצעים לארה״ב ואירופה לטובת פרויקטי פיתוח של רק״מ עתידי. בצורה כזו, ישראל תוכל לרכוש רק״מ בייצור המוני, עם טכנולוגיות שהיא רוצה - במחיר זול  

Credits: DGA / Ministry of the Armed Forces
 

גרמניה וצרפת בונות את טנק העתיד של אירופה תחת פרויקט MGCS. מדובר בפרויקט שאולי יכנסו אליו בעתיד גם בלגיה, פולין, צ׳כיה ובריטניה. בשלב זה, על פי הפרסום, הגרמנים והצרפתים צריכים לפתור ביניהם את הבעיות.  טרם הכנסת שותפים נוספים. הגרמנים בונים את התובה והצרפתים את הצריח. 

למרות הפוליטיקה (הטבעית) בכל פרויקט משותף בינלאומי, ישראל מציעה לגרמנים טכנולוגיות שפותחו עבור מדגים הכרמל. בשלב זה פרויקט הכרמל נמצא בשלב ב׳, אותו מפתחת תעשייה אווירית בחטיבת אלתא. זאת, על פי החלטה של משרד הביטחון. 

על פי הפרסום, הטנק החדש, אם יצא לפועל במציאות, אמור להיות מבצעי רק בסביבות שנת 2040. בשלב זה הושקעו בפרויקט כ-30 מליוני אירו (גרמניה וצרפת חצי-חצי) ובעתיד, כדי לעבור לאב טיפוס, יצטרכו כל השותפות בפרויקט להשקיע עוד כ-100 מליוני אירו. לפחות. 

אזכיר כי צרפת ובלגיה כבר נכנסו לפרויקט רכש של שני סוגי רק״מ ב2019 תחת השם CaMo. הפרויקט כולל את הכלים Griffon ו-Jaguar בפעילות משותפת של חברת Nexter ו-CMI Defense. בלגיה רוצה לרכוש 382 Griffon ועוד 60 Jaguar. האספקה צפויה לצאת לדרך בין השנים 2025-2030. 

עוד אזכיר כי בריטניה מצידה בינתיים רוצה לשדרג את טנק הצ׳לנג׳ר, בין היתר, עם מעיל רוח. טנק חלופי אמור כנראה להגיע לא לפני שנת 2040. טרם ברור אם בריטניה תצטרף לפרויקט MGCS או תלך על פרויקט אחר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית