בריטניה: מסמכים מסווגים נמצאו בתחנת אוטובוס - חקירה נפתחה 

המסמכים, כמעט 50 עמודים בסך הכל, נמצאו בערמה רטובה מאחורי תחנת אוטובוס. המסמכים, הכוללים מיילים ומצגות PowerPoint, מקורם במשרדו של בכיר במשרד הביטחון

 

© Crown Copyright 2014 | Photographer: PO (Phot) Owen Cooban | Image 45164463.jpg from www.defenceimages.mod.uk

מסמכים מסווגים של משרד הביטחון הבריטי המכילים פרטים על HMS Defender והצבא הבריטי נמצאו בתחנת אוטובוס בקנט. מערכת מסמכים אחת דנה בתגובה הרוסית ככל הנראה למעבר האוניה במימי אוקראינה מול חוף קרים ביום רביעי האחרון. אחר מפרט תכניות לנוכחות אפשרית של צבא בריטניה באפגניסטן לאחר סיום המבצע של נאטו בהובלת ארה"ב. הממשלה אמרה כי נפתחה חקירה. דובר משרד הביטחון אמר כי : "לא יהיה מתאים להגיב כעת."

המסמכים, כמעט 50 עמודים בסך הכל, נמצאו בערמה רטובה מאחורי תחנת אוטובוס בקנט מוקדם ביום שלישי לפנות בוקר. איש ציבור, המעוניין להישאר אנונימי, יצר קשר עם ה- BBC כשהבין את האופי הרגיש של התוכן. ה- BBC מאמין כי המסמכים, הכוללים מיילים ומצגות PowerPoint, מקורם במשרדו של בכיר במשרד הביטחון הבריטי. 

המסמכים המתייחסים למשחתת סוג 45 של חיל הים המלכותי, HMS Defender, מראים כי משימה שתוארה על ידי המשרד כ"מעבר תמים במים הטריטוריאליים באוקראינה", עם תותחים מכוסים, נערכה בציפייה לכך שרוסיה עשויה להגיב באגרסיביות.

ביום רביעי אחרון, יותר מ -20 מטוסים רוסיים ושתי ספינות משמר חופים ליוו את ספינת המלחמה בזמן שהפליגה כ- 19 ק"מ מחוף קרים. המשימה, שכונתה "Op Ditroite", הייתה נושא לדיונים ברמה גבוהה כבר ביום שני, כך עולה מהמסמכים, עם גורמים רשמיים שהעלו השערה לגבי תגובתה של רוסיה אם ה- HMS Defender תפליג קרוב לחצי האי קרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית