איחוד האמירויות מגרשת את מטוסי חה״א האיטלקי מתחומיה

זאת בשל אמברגו נשק שהטילה רומא על האיחוד בתחילת השנה, בשל מעורבותה במלחמה בתימן. הפינוי כבר החל, ועליו להסתיים בימים הקרובים

מטוסי חיל האוויר האיטלקי במפגן ראווה בשמי רומא בחג הרפובליקה, מוקדם יותר החודש. צילום: REUTERS/Remo Casilli

איחוד האמירויות הורתה לפנות מטוסים וצוותים של חיל האוויר האיטלקי מבסיס אוויר בתחומה כתגמול על כך שאיטליה הטילה אמברגו על מכירת נשק לאיחוד האמירויות.

חבר הפרלמנט האיטלקי מתיאו פרגו די קרמנגו, שהוא גם חבר בוועדת ההגנה של הפרלמנט, אמר ל-DEFENSE NEWS שהאיחוד דורש מאיטליה לפנות את כוחותיה מבסיס האוויר אל- מינהאד עד 2 ביולי, וכי הפינוי כבר החל. המפקד לשעבר של חיל האוויר האיטלקי, גנרל ליאונרדו טריקריקו, אמר שצעד זה הוא אחד הצעדים החמורים שהאיחוד נוקט נגד איטליה.

בבסיס האוויר אל-מינהאד חונים מטוסים של כמה  מדינות, ומשם המריאו המטוסים האיטלקיים לתקיפת מטרות בעירק וכן כתחנת ביניים לטיסות לאפגניסטן.

בינואר השנה הטילה איטליה אמברגו על מכירת טילים וחימוש על איחוד האמירויות ועל סעודיה בגלל מעורבותן בקרבות בתימן. שתי  המדינות שייכות לקואליציה שנלחמת נגד החות'ים בתימן.

דיפנס ניוז מזכיר בהקשר זה כי ממשל ביידן הודיע על עיון מחדש בעסקת הענק של יותר מ-23 מיליארד דולר למכירת 50 מטוסי F-35, רחפנים וחימוש  לאיחוד האמירויות, אך באפריל הודיעה ממשלת ארה"ב שהעסקה תצא לפועל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית