וואווי הפסידה בערעור, לא תוכל למכור 5G בשוודיה

בשנה שעברה הכריז רגולטור הטלקום על האיסור, עליו הוחלט בשל חששות ביטחוניים שהועלו על ידי שירות הביטחון השוודי. בעקבות הלחץ האמריקני, מתחילה אירופה לבחון מחדש מדיניות כלפי חברות סיניות

REUTERS/Dado Ruvic/File Photo

חברת וואווי הסינית הפסידה בערעור שהגישה לבית משפט המנהלי בשוודיה, לבטל את האיסור שהטיל רגולטור הטלקום במדינה על מכירת ציוד וטכנולוגיות 5G. הרגולטור הסביר את האיסור בשל חששות ביטחוניים שהועלו על ידי שירות הביטחון השוודי.

״הביטחון של שוודיה הוא בעל חשיבות עזה, ובית המשפט המנהלי לקח בחשבון כי רק למשטרת הביטחון ולכוחות המזוינים יש תמונה כוללת לגביו, ולגבי האיום על המדינה״, נכתב בהצהרת בית המשפט שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות ״רויטרס״. קנת׳ פרדריקסן, סגן נשיא החברה במדינות הנורדיות, אמר לסוכנות הידיעות כי החברה ״תמשיך להיאבק על זכותה להיות חלק מהשוק השוודי״.

אירופה מתחילה לבחון מחדש את מדיניותה כלפי הענקית הסינית וחברות נוספות, הרבה בשל הלחץ שמפעיל ממשל ביידן – שממשיך בקו של קודמו טראמפ, שהגדיר אותה כמהווה סכנה לביטחון הלאומי האמריקני, כחלק מהמאבק הנרחב יותר בניסיונות ההגמוניה של סין.  מוקדם יותר החודש, חתם ביידן על צו נשיאותי שאוסר השקעה אמריקנית ב-59 חברות סיניות, כולל וואווי. בפגישות הפסגה של נאט״ו וה-G7 שנערכו בשבוע שעבר, דנו המנהיגים בהרחבה בסכנות הטמונות בהתעצמות הטכנולוגית של סין.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית