ארה״ב: מסרה שמות מקורות לחיזבאללה - נידונה לעשרות שנים בכלא 

לאחר חיסול סולימאני בעירק, בלשנית בצבא ארה״ב מסרה פרטים אודות מקורות אנושיים לחיזבאללה. זאת, בעקבות קשר רומנטי עם המפעיל. היא נידונה ל-23 שנים בכלא

Khamenei.ir

מרים טאהה תומפסון, 62, לשעבר מרוצ'סטר, מינסוטה, נידונה ל -23 שנות מאסר בגין מסירת מידע הגנתי לאומי מסווג כדי לסייע לממשלה זרה. כחלק מטיעונה באשמה ב -26 במרץ, תומפסון הודתה כי היא מאמינה שמידע ההגנה הלאומי המסווג שהיא מעבירה לאזרח לבנוני יימסר לחיזבאללה הלבנוני. כך לפי פרסום של משרד המשפטים האמריקאי

"גזר הדין של תומפסון משקף את חומרת הפגיעה באמון העם האמריקני, במקורות האנושיים שסיכנה ובכוחות שעבדו לצדה כידידים ועמיתים", אמר עוזר התובע הכללי ג'ון סי. דמרס עבור משרד המשפטים. האגף לביטחון לאומי. "שתומפסון העבירה את סודותיה הרגישים של מדינתנו למישהו שידעה שקשור לחיזבאללה הלבנוני, הפכה את בגידתה לחמורה יותר. גזר דינה של תומפסון צריך להוות אזהרה ברורה לכל בעלי הסיווג הביטחוני כי הפרות של שבועתם למדינה לא יתקבלו בקלילות, במיוחד כאשר הם מסכנים חיים."

על פי מסמכי בית המשפט, תומפסון עבדה כבלשנית במתקן צבאי אמריקאי מעבר לים. תומפסון הודתה כי החל משנת 2017 החלה לתקשר עם המפעיל שלה באמצעות צ'אט וידאו ביישום מאובטח להעברת הודעות טקסט וקול. עם הזמן, תומפסון פיתחה עניין רומנטי עם המפעיל שלה. לתומפסון נודע כי למפעיל יש בן משפחה שנמצא במשרד הפנים הלבנוני, וכי הוא קיבל טבעת מחסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה הלבנוני.

בדצמבר 2019, בעוד תומפסון הוקצתה למתקן כוח משימה מיוחד למבצעים בעירק, ארצות הברית פתחה בסדרה של תקיפות אוויריות בעירק נגד קאטיב חיזבאללה, ארגון טרור זר הנתמך באיראן. תקיפות אוויריות אלה הגיעו לשיאה בתקיפה ב-3 בינואר 2020, שהביאה למותו של מפקד כוח קודס של חיל המשמר המהפכני האיראני קאסם סולימאני, וכן מייסד קאטיב חיזבאללה, אבו מחדי אל-מוהנדיס.

לאחר מותו של סולימאני, המפעיל החל לבקש מתומפסון למסור "להם" מידע על הנכסים האנושיים שסייעו לארצות הברית לחסל את סולימאני. תומפסון הודתה שהיא מבינה ש"הם", אלו חיזבאללה הלבנוני, כולל מפקד צבאי בארגון. 

לאחר קבלת בקשת מידע זו בתחילת ינואר 2020, החלה תומפסון לגשת לעשרות קבצים הנוגעים למקורות מודיעין אנושיים, כולל שמות אמיתיים, נתוני זיהוי אישיים, מידע רקע ותצלומים של הנכסים האנושיים, וכן למידע תפעולי אודות הנכסים. תומפסון השתמשה בכמה טכניקות כדי להעביר מידע זה למפעיל, שאמר לה כי אנשי הקשר שלו מרוצים מהמידע וכי מפקד חיזבאללה הלבנוני רוצה לפגוש את תומפסון בבואה ללבנון.

כאשר נעצרה על ידי ה- FBI ב- 27 בפברואר 2020, תומפסון השתמשה בגישה שלה למידע מסווג כדי לספק למפעיל שלה את זהותם של לפחות שמונה נכסי אנוש חשאיים. לפחות 10 יעדים בארה"ב. טקטיקות, טכניקות ונהלים מרובים. תומפסון התכוונה והיה לה סיבה להאמין, שמידע הגנה לאומי מסווג זה ישמש לפגיעה בארצות הברית וליתרון חיזבאללה הלבנוני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית