הבסיס הטכני של חיל האוויר עובר בשני חלקים - לחצרים וכרמיאל

הבסיס הטכני של חיל האוויר (בח"א 21) יועתק ממקומו בחיפה לשני בסיסים - קריה טכנולוגית בחצרים שבנגב ובית ספר לשוחרים שיוקם בכרמיאל

צילום: דובר צה״ל 

אתמול (ג') התקיים טקס הנחת "אבן הפינה" לבסיס קרית ההדרכה הטכנולוגית שימוקם בדרום הארץ. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין ובהשתתפות ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי, אלוף תומר בר. 

בסיס הטכני של חיל האוויר (בח"א 21) יועתק ממקומו בחיפה, כחלק מתכנית מעבר של בסיסי צה"ל לאיזורים בעדיפות לאומית. התכנית כוללת העברת מחנות צה"ל ממרכזי הערים לטובת התפתחות כלכלית-אזורית מחד, וחיזוק הפריפריה מאידך. הבסיס יועתק לשני בסיסים - קריה טכנולוגית בחצרים שבנגב ובית ספר לשוחרים שיוקם בכרמיאל. בנייתם צפויה להימשך כארבע שנים על פי תכנון וביצוע של אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון.
 
העתקת הבסיס, מהווה המשך ישיר של מעבר בסיסים דרומה: מעבר בסיס חיל האוויר 27 ("בן-גוריון") לבסיס נבטים לפני כעשור וכנף 15 ("שדה דב") לבסיס חצור לפני כשנתיים. הבסיס החדש שייבנה ליד בסיס חצרים ייקרא 'בח"א 21 - הקריה הטכנולוגית של חיל האוויר בחצרים'. מעבר צה"ל דרומה הוא מהלך לאומי בעל חשיבות עליונה המאפשר תנופת תשתיות משמעותית עבור צה"ל, במקביל פינוי שטחי מגורים ומסחר רבים בארץ וחיזוק אזורים בעדיפות לאומית.

מדברי ראש המטה הכללי, רב - אלוף אביב כוכבי: "מעבר צה"ל לנגב שהחל לפני שנים רבות, קיבל תאוצה גדולה ב-15 השנים האחרונות, ויקבל תאוצה גדולה עוד יותר בשנים הבאות. שליש מצה"ל כבר נמצא בנגב, יש לעניין זה השלכות מקצועיות, בטחוניות וחברתיות כפועל יוצא של האינטיגרציה שנוצרת בין בסיסי ויחידות צה"ל שבנגב ובין הרשויות, המועצות, והאזרחים. זה החזון של מדינת ישראל, של צה"ל ושלי, לרצף את הנגב ככל שאפשר בכמה שיותר בסיסים ויחידות. אני מברך אתכם במסגרת ביקור עבודה בארה"ב אותו אני מקיים במטרה לקדם משמעותית שיתופי פעולה בתחומים מקצועיים, בתכניות המבצעיות ובבניין הכוח".
 
מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "בעומדנו כאן היום, אנו פועלים להגשמתם של שני חלומות. חלומות שהיו פרי מנהיגותם של מייסדי המדינה, צה"ל ומייסדי חיל האוויר. יישוב הנגב, הפרחת המרחבים המצפים למעשה החלוצים - כל אלו מהווים את יסודות החלום של ראש הממשלה הראשון שלנו, דוד בן גוריון. ואילו החלום השני - הוא חלומם של מקימי ומייסדי החיל. המפקדים שהבינו מהרגע הראשון את חשיבותו של המערך הטכני.

״החזון שלהם הולך ומתממש כאן בבח"א 21 שבנגב. המעבר לכאן, ההקמה של בסיס חדש בנגב וההקמה של תשתיות הדרכה מתקדמות - הם אלו שיאפשרו לחיל לקפוץ דור, במסגרת התוכנית שלנו - חיל האוויר בדור הבא".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית