ארה״ב: חברי קונגרס נגד טכנולוגיות זיהוי ביומטריות

מחוקקים דמוקרטיים הגישו הצעת חוק הקוראת להקפאת שימוש בטכנולוגיות אלה על ידי גופים פדרליים. בארה״ב מתחולל ויכוח סוער בנוגע ליעילות הזיהוי הפחותה של מיעוטים (הטיה גזעית) ולנזקים הנגרמים מכך

BIGSTOCK: Copyright: World Image

קבוצה של חברי קונגרס אמריקנים הגישה בשבוע שעבר הצעת חוק הקוראת להקפאת שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים וטכנולוגיות ביומטריות נוספות כגון זיהוי קול על ידי הממשלה הפדרלית – הצעה שהוצגה כבר בקונגרס הקודם אך לא הבשילה. העומדים מאחוריה הנם מספר חברי מפלגה הדמוקרטית (אליזבת׳ וורן, אדוארד מארקי, ראשידה טליב ועוד) יחד עם ברני סנדרס העצמאי, שיוצא נגד טכנולוגיות אלה כבר מספר שנים.  

ההצעה מבקשת לא רק לאסור על גופים פדרליים להשתמש בטכנולוגיות אלה, אלא גם לאסור על מימון פדרלי שלהן – ועל ידי כך להגביל השימוש בהן על ידי ישויות מקומיות/מדינתיות, מלבד במקרים מוגדרים מראש ומוגבלים על פי חוק. כמו כן, נתונים שייאספו בניגוד לחוק לא יהיו קבילים עבור תהליכים משפטיים. אם בכל זאת ייאסף מידע שלא על פי המגבלות המוצעות, יוכלו אזרחים פרטיים לתבוע את הממשלה הפדרלית.

בארה״ב מתקיים ויכוח נרחב על יעילות טכנולוגיות זיהוי הפנים, שבאופן גורף מזהות בדיוק רב יותר יותר פנים של אנשים לבנים מאשר של שחורים ומיעוטים אחרים (הטיה גזעית), דבר שכבר הוביל למעצרי שווא בקרב אוכלוסיות אלה בשל פשעים שלא ביצעו. זאת בנוסף לחששות הכבדים מפגיעה בפרטיות והפרת זכויות אזרחיות נוספות. ערים שונות ברחבי ארה״ב כגון פורטלנד, סן פרנסיסקו, בולטימור ובוסטון, כמו גם מדינת וירג׳יניה, חוקקו חוקים מקומיים הנוגעים לאיסורים והגבלות לגבי השימוש בטכנולוגיות אלה. בסן פרנסיסקו, למשל, האיסור חל על המשטרה, בעוד שבבולטימור הוא תקף לתושבים, לעסקים ולעירייה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית