קול קורא לסטארטאפים בתחום מערכות החשמל

חברת נגה – ניהול מערכות חשמל פרסמה קול קורא במסגרתו ניתן להגיש בקשה למימון עבודות מחקר בהיקף של עד כחצי מיליון ש״ח לזוכה

קול קורא לסטארטאפים בתחום מערכות החשמל

יורם כהן, מנכ"ל נגה - ניהול מערכת החשמל. צילום: Maria Troyanker 

חברת נגה – ניהול רשת החשמל, לשעבר חברת ניהול המערכת, האמונה על תכנון, פיתוח וניהול משק החשמל בישראל, יצאה בקול קורא לקבלת הצעות מחקר בתחומי ניהול, תכנון ופיתוח מערכת החשמל בישראל. במסגרת היוזמה יוענקו עד כחצי מיליון ₪ לכל הצעת מחקר שתיבחר, מבין שלל תחומי הפעילות של החברה. בין תחומי המחקר השונים בהם מתעניינת החברה: תכנון וניהול מערכת חשמל; אגירת אנרגיה; סביבה וקיימות; אנרגיות מתחדשות; רשת חכמה, וכל נושא אחר הקשור לתחומי הפעילות של החברה עפ"י רישיונה.

מטרת הקול הקורא היא לעודד יזמים וגופי מחקר ופיתוח בישראל לקדם מחקרים בתחומי הליבה של החברה, לקראת השינויים הצפויים במשק החשמל בשנים הקרובות. בין השינויים אותם מסמנת נגה כמשמעותיים במערכת החשמל, ניתן לציין את המעבר לייצור מבוזר, כניסת הרכבים החשמליים לישראל, פיתוח כושר אגירה, סחר בחשמל, עמידה ביעד 30% יצור מאנרגיות מתחדשות עד 2030, כפי שקבעה הממשלה, ושינויים נוספים שישפיעו באופן ישיר ועקיף על משק החשמל בישראל.

זהו הקול הקורא השני שהחברה מוציאה, כאשר הקודם עסק בגיבוש תוכנית אינטגרטיבית למשק החשמל. לקול הקורא הקודם התקבלו עשרות התייחסויות  ובהם יצרני חשמל פרטיים (יח"פים) רבים, גופי מחקר, יזמים וחברות מתחום החשמל אשר שלחו את החזון שלהם לתכנון ופיתוח משק החשמל העתידי בישראל. פרסום הקול הקורא השני מאז תחילת פעילות החברה בסוף שנה שעברה, מהווה נדבך נוסף במיצוב החברה כגוף בר סמכא בעל ראיה אינטגרטיבית הפועל באובייקטיביות ושקיפות תוך שימוש בכלים חדשניים.

יורם כהן, מנכ"ל נגה - ניהול מערכת החשמל: "המטרה שלנו היא לעודד יזמים וגופי מחקר שונים לסייע בקידום התכנון והפיתוח של משק החשמל העתידי של ישראל תוך שימוש במתודולוגיות חדשות וכלים חדשניים מהמתקדמים בעולם. אנו רואים את עצמנו לא רק כגוף האחראי על הניהול השוטף של משק החשמל, אלא גם כגוף אחראי על מחקר ופיתוח בתחומי תכנון ופיתוח משק החשמל. השינויים הצפויים במשק החשמל מחייבים אותנו להכיר וללמוד את תחומי המחקר הרלוונטיים ולהיערך מתודולוגית וטכנולוגית למימוש היעדים המאתגרים של משק החשמל העתידי".

החברה תקבל בקרוב מחברת החשמל גם את האחריות על פעילות יחידת ניהול המערכת שתצטרף אל תפ"ט (תיכנון פיתוח וטכנולוגיות) ויחידת הסטטיסטיקה והחיזוי, שהיו בחברת החשמל ועברו לחברה בסוף שנה שעברה.

אולי יעניין אותך גם