צבא אקוודור רכש מערך ספינות טקטיות מקושרות - אלביט הקבלן הראשי

ספינות אלו יופעלו ע"י חטיבת הג'ונגל מס' 19 "נאפו" (Napo) בכדי להגדיל את מספר משימות הסיור, הפיקוח והשליטה שלה בנהרות נאפו, סאן מיגל ופוטומאיו
 

Photo: Ecuadorian Army

צבא אקוודור רכש מחברת אלביט הישראלית 12 ספינות טקטיות חדשות לצרכי ביצוע משימות לאורך הגבול עם קולומביה במחיר של כ-7.9 מיליון דולרים. כך מדווח האתר בספרדית Infodefensa.com. כקבלן הראשי בעסקה זו, אלביט רישתה את הספינות עם מערכות תקשורת, רדיו ושו״ב. זו הפעם הראשונה שהצבא האקוודורי מתפעל ספינות של אלביט.

הספינות בנויות מאלומיניום ימי, אורכן הוא 8.35 מטרים ורוחבן 2.6 מטרים. הספינות ממוגנות מפני תחמושות בקליברים 5.56x45 מ"מ ו-7.62x51 מ"מ וכל אחת מהן מצוידת ב-4 מקלעי FN Herstal M249 בקליבר 5.56x45 מ"מ. הספינות יכולות לשאת עד 8 אנשים עם ציודם האישי. לישראל דיפנס נודע, כי בניגוד לנכתב באתר Infodefensa.com, כל 12 הספינות מצוידות בארבעה מקלעי "נגב" בקליבר 5.56 מ"מ על אחת, תוצרת חברת IWI הישראלית.

לדברי משרד ההגנה האקוודורי, ספינות אלו יופעלו ע"י חטיבת הג'ונגל מס' 19 "נאפו" (Napo) בכדי להגדיל את מספר משימות הסיור, הפיקוח והשליטה שלה בנהרות נאפו, סאן מיגל ופוטומאיו, באזורים המועדים לפעילויות פליליות, פעילויות של טרוריסטים קולומביאנים ושל מבריחי סמים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית