סקר של VMware: הימנעות נרחבת משימוש ב-AI בשל חשש מאיומי סייבר

הדו"ח חוקר את ההשפעה של התקפות סייבר ושל הפרות אבטחה על ארגונים, מדגיש נקודות לשיפור וחושף את התחומים שנפגעו כתוצאה מחוסר טיפול נכון בבעיות אבטחת סייבר

BIGSTOCK/ Copyright: Toppercussion

במסגרת כנס הבכירים השנתי שערכה בשבוע שעבר, חשפה חברת VMware את דו"ח הסייבר השנתי שלה, שכלל 3,542 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות בכירים ומנהלי הגנת סייבר ב-14 מדינות. הדו"ח חוקר את ההשפעה של התקפות סייבר ושל הפרות אבטחה על ארגונים, מדגיש נקודות לשיפור וחושף את התחומים שנפגעו כתוצאה מחוסר טיפול נכון בבעיות אבטחת סייבר. בין הממצאים:

-חששות אבטחה מעכבים אימוץ AI: יותר מחצי מהמגיבים (56%) אמרו שדאגות אבטחה מנעו מהם לאמץ אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונות.

-פיתוח יישומים חדשים נפגע גם הוא כתוצאה מהתקפות הסייבר: 63% מהמגיבים הסכימו שדרושה נראות טובה יותר לנתונים וליישומים כדי למנוע התקפות. 60% מהמגיבים אמרו שצוותי ההנהלה שלהם חוששים משילוב יישומים חדשים בשוק הנובע מהתקפות הסייבר.

-למרות ריבוי ההתקפות, עדיין אין מענה מתאים: 81% מהמגיבים סבלו מהפרת אבטחה בשנה האחרונה, אך עדיין אנשי המקצוע לא העריכו נכון את הסבירות להפרות. רק 56% אמרו שהם חוששים מהפרה בשנה הבאה ורק קצת יותר משליש (41%) עדכנו את מדיניות האבטחה שלהם ואת הגישה שלהם לסיכונים.

-השינוי הדיגיטלי המואץ הוביל את צוותי האבטחה להתמודד עם איומים מתפתחים נוספים. התוקפים ניצלו את ההזדמנות שהציב עבורם שוק שעבר לעבודה מרחוק וקרוב ל-80 אחוזים מהארגונים בסקר חוו התקפות סייבר, מה שהדגיש את נקודות התורפה של טכנולוגיות האבטחה של הארגונים.

ריק מקאלרוי, אסטרטג אבטחת סייבר ראשי בחברת VMware: "מערכות מסורתיות של אבטחה כבר אינן מספיקות. ההגנה של הארגונים מתרחבת מעבר למשתמשי הקצה אל עומסי עבודה ואל הגנה טובה יותר על נתונים ויישומים. התחכום של התוקפים והאיומים הופכים לבולטים יותר ויותר ולכן אנו חייבים להסמיך את המגנים לזהות ולעצור התקפות, וכן ליישם אבטחה שנועדה לעולם המקדם ענן".

המחקר שבוצע על ידי Opinion Matters, מכון מחקר עצמאי, כלל מגוון מגזרים כולל: פיננסיים, בריאות, ממשל ורשויות מקומיות, נדל"ן, ייצור והנדסה, קמעונאות, שירותים ומדיה. המחקר הקיף 14 מדינות ואזורים כולל אוסטרליה, קנדה, ערב הסעודית, המזרח התיכון, אנגליה, צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד, המדינות הנורדיות, איטליה, יפן, סינגפור וארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית