דיווחים בארה״ב: אספקת הנשק לאוקראינה הוקפאה בנימוק שמדובר ב"נשק קטלני"

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, האספקה הוקפאה כיוון שכללה מע׳ הגנה אווירית ונק״ל, אך מהבית הלבן נמסר כי הידיעות אינן מדויקות וכי רק בשבוע שעבר נמסר נשק כזה

דיווחים בארה״ב: אספקת הנשק לאוקראינה הוקפאה בנימוק שמדובר ב"נשק קטלני"

חייל אוקראיני בדונטסק, אוקראינה, בחודש אפריל השנה. צילום: REUTERS/Serhiy Takhmazov

הבית הלבן הורה להקפיא זמנית משלוחי נשק לאוקראינה בטענה שהם כוללים מערכות נשק קטלני. פוליטיקו מדווח כי מדובר בעסקת נשק בשווי של 100 מיליון דולר, והנימוק העיקרי הוא  התעצמות צבאית רוסית בגבול עם אוקראינה ובחצי האי קרים.

הרוסים  הודיעו על הוצאת כוחות מגבול אוקראינה, אך וושינגטון פוסט ופוליטיקו מסרו בסוף השבוע שהעברת הנשק האמריקני הוקפאה זמנית כיוון שנכללות מערכות הגנה אווירית לטווח קצר, נשק קל וכלי נשק נ"ט.

דוברת הבית הלבן ג'ן פסאקי טענה שהידיעות הן בלתי מדוייקות, וכי רק בשבוע שעבר סיפקה ארה"ב לאוקראינה נשק בשווי של 150 מיליון דולר, כולל נשק המוגדר קטלני. היא הדגישה שביידן הודיעה לפוטין בפגישת הפסגה שלהם בשבוע שעבר שארה"ב תתמוך בריבונות אוקראינה ובשלמותה הטריטוריאלית.

הסיוע האמריקני לקייב מאז הפלישה הרוסית  ב-2014 מסתכם ב-2.5 מיליארד דולר  וכלל רחפנים בלתי חמושים, מכשירי קשר וטילי נ"ט מדגם ג'בליין. באוקראינה טוענים שעדיין חונים סביב הגבול עם רוסיה ב-100,000 חיילים רוסיים, ואילו האמריקנים טוענים שהמסור הוא כ-80,000.

אולי יעניין אותך גם