ביידן מפחית נוכחות במזה״ת לטובת התמודדות עם סין ורוסיה

ממשל ביידן מצמצם מערכות טילים, מערכי הגנ"א וחיילים במזה"ת, ההתמקדות היא איומי סין ורוסיה  

This work, THAAD, by CPT Robert Durr, identified by DVIDS

ממשל הנשיא ביידן מפחית בצורה משמעותית את מספר המערכות נגד טילים המוצבות במזרח התיכון, כחלק מהיערכות מחדש של הנוכחות הצבאית  אמריקנית, הנובעת מהצורך של הממשל להתמקד באתגרי ואיומי סין ורוסיה.

מקורות רשמיים בוושינגטון אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' שהפנטגון מוציא כשמונה סוללות טילי פטריוט מעירק, מכווית, מירדן ומסעודיה, מערכת הגנ"א מתקדמת THAAD וכן מצמצמים את להקי מטוסי הקרב המוצבים באזור. 

הוצאת הכוחות, כותב  העיתון, משקפת כמה שינויים שאירעו באחרונה במזה"ת, וכן שינויים אסטרטגיים שיוזם הממשל. ביניהם, המלחמה באפגניסטן הולכת ומסתיימת. הממשל מעוניין לכוון את את מאמץ הצבא כלפי סין, שהיא המתחרה העיקרית והראשית בתחום הביטחון הלאומי.

אשר לאיראן, האויב הגדול ביותר של ארה"ב במזה"ת, הממשל שואף לקיום מו"מ על חידוש הסכם הגרעין משנת 2015 בנוסח מתוקן. נימוקים נוספים להוצאת כוחות: בעלות ברית כמו סעודיה שיפרו והגדילו את יכולות ההגנה שלהן מפני התקפות של החותים בתימן, נתמכי איראן.

ממשל ביידן מעוניין גם לבסס עם רוסיה קשרים "שניתנים לניהול", כדי שניתן יהיה לבזבז פחות זמן על איומי מתקפות סייבר והזזת כוחות צבא. בעירק מחזיקה ארה"ב 2,500 אנשי צבא, ויתכן שהמספר יפחת כיוון שבוושינגטון סבורים שצבא עירק מסוגל להגן על ארצו.

המקורות הסבירו בתגובה שעדיין, גם אחרי הוצאת כוחות מהמזה"ת, ארה"ב מחזיקה רבבות אנשי צבא בעירק ובסוריה, ואלו אינם עוזבים. "יש לנו בסיסים אצל בעלות ברית במפרץ הפרסי", אומרים מקורות בממשל, "לא סוגרים את הבסיסים הללו, ונמשיך במעורבות אמריקנית משמעותית באזור".  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית