אלביט מערכות מדווחת על שתי עיסקאות בהיקף כולל של 52 מיליון דולר

עסקה בשוודיה: רדיו תוכנה לצבא השוודי. עסקה בארה״ב: שדרוג מערכות ראיית לילה לטייס

בצלאל (בוצי) מכליס - נשיא ומנכ"ל אלביט. צילום: אלביט

אלביט הודיעה היום כי החברה הבת שלה בגרמניה, Elbit Systems Deutschland GmbH & Co. KG, (אלביט מערכות דויטשלנד), זכתה בחוזה המשך בסך כ-23 מיליון דולר ממנהל הרכש השוודי (Swedish Defence Material Administration) לאספקת מערכות רדיו תוכנה נוספות עבור צבא שוודיה. החוזה יבוצע על פני תקופה של 30 חודשים. 

בהמשך לחוזים קודמים שהתקבלו משנת 2016 ממנהל הרכש השוודי, אלביט מערכות תספק כעת מערכות נוספות של רדיו תוכנה מסוג  E-LynXTM SDR בתצורה רכובה דו-ערוצית וכן מערכות בתצורה רכובה בטכנולוגיה רב-ערוצית (full duplex), במסגרת תכנית שדרוג הרדיו הטקטי של שוודיה.

חיים דלמר, מנכ"ל אלביט מערכות תקשוב וסייבר אמר: "אנחנו מעריכים את האמון והביטחון שצבא שוודיה מביע ביחס ליכולות התקשורת הדיגיטלית שלנו, המעידים על האיכות הטכנולוגית ועל האמינות של הפתרון שאנו מספקים. שוודיה מהווה שוק חשוב עבור אלביט מערכות ואנו מקווים להמשיך ולהרחיב את פעילותינו במדינה". 

בעסקה נוספת, מדווחת אלביט כי החברה הבת שלה בארצות הברית, Elbit Systems of America LLC, זכתה לאחרונה בשתי הזמנות בסכום כולל של כ-29 מיליון דולר ממשרד ניהול תכניות החייל (Program Executive Office Soldier) של צבא ארה"ב, תחת הסכם מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים (ID/IQ - Indefinite Delivery/Indefinite Quantity) שהתקבל ב-2020. 

במסגרת ההזמנות, אלביט מערכות אמריקה תשדרג את מערכות ראיית הלילה לטייס מסוג AN/AVS-6 Aviator’s Night Vision Imaging Systems (ANVIS) של יחידות המסוקים שבשירות פעיל בצבא ארה"ב ושל המשמר הלאומי של ארה"ב, באמצעות שפורפרות הגברת ראייה בעוצמה גבוהה בטכנולוגיית פוספור לבן.

שדרוג יכולת ראיית הלילה של משקפות ה-ANVIS הקיימות בציים של צבא ארה"ב יחליף את מגבירי הראייה הירוקים הנמצאים בשירות כיום. פוספור לבן משפר את משקפות ה-ANVIS משום שהוא מציג תמונות בפרטים בגווני שחור לבן באופן שעשוי להראות טבעי יותר לעין. שפורפרות הגברת הראייה החדשות אף תספקנה לטייסים ניגודיות טובה יותר ורזולוציית תמונה גבוהה, למרחקים גדולים יותר. 

רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, אמר: "טייסי צבא ארה"ב יכולים לבצע את משימותיהם בהצלחה ולטוס בביטחון, בכל תנאי תאורה. שדרוג המשקפות הקיימות של ציי צבא ארה"ב לפוספור לבן בעל עוצמה גבוהה מספק בהירות משופרת. בין אם החיילים נמצאים ביבשה או באוויר, הצוות שלנו מחויב לספק יכולות מתקדמות לצבא ארה"ב שתתאמנה לצרכי ראיית הלילה המשתנים שלו". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית