כתב אישום: תושב עזה ניסה לרצוח רבש״צ

תושב עזה, עמאד צופי, הסתנן לישראל חמוש בשתי סכיני מטבח וניסה לגרום למותו של רכז הביטחון

כתב אישום: תושב עזה ניסה לרצוח רבש״צ

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב עזה, עמאד צופי, בן 24, אשר הסתנן לישראל חמוש בשתי סכיני מטבח וניסה לגרום למותו של רכז הביטחון.  כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע מעשה טרור של נסיון רצח והסתננות מזוינת לפי חוק המאבק בטרור, ועבירה לפי חוק מניעת הסתננות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, בתאריך 30.5.21, הסתנן הנאשם לישראל כשהוא מצויד בשתי סכיני מטבח על גופו. הנאשם הלך ברגל בכביש 232, רבש"צ היישוב אבשלום התקרב אליו ליד מושב יתד ברכב הביטחון, עצר לידו, שאל אותו בעברית למעשיו במקום וביקש להיכנס לרכב.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם שלף סכין, הכניס את פלג גופו העליון לרכב וניסה לדקור את הרבש"צ בראשו ובמקומות נוספים, על מנת לגרום למותו. רבש"צ נאבק בנאשם, הצליח לתפוס אותו בידו ולמנוע ממנו להמשיך לדקרו. גם כאשר הגיעו חיילים נוספים למקום לקריאות הרכז כי מדובר במחבל וכאשר ירו באוויר, לא נרתע הנאשם והמשיך להתקדם לעברם עם הסכינים.

בכתב האישום צוין, כי "מעשהו של הנאשם מהווה "מעשה טרור", שכן נעשה מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידאולוגי, ובמעשה שנעשה היה סיכון ממשי בגופו של אדם, ותוך שימוש בסכין".

התיק נחקר ע"י יחידת פח"ע ימ"ר נגב.