יוויז'ן נבחרה לספק חימוש משוטט לחיל הנחתים האמריקאי

המערכות תשולבנה על גבי נגמ"שי מרגמה מסוג LAV-M, רכבים טקטיים קלים מסוג JLTV ועל גבי כלי שייט בלתי מאוישים (LRUSV) של החיל
 

אבי מזרחי. צילום: יוויז'ן

חיל הנחתים האמריקאי העניק לחברות מיסטרל ויוויז'ן (UVision) הישראלית חוזה לייצור מערכות חימוש משוטט. החברות יתכננו, יבנו ויערכו ניסויים על מערכת ה-OPF-M (Organic Precision Fire – Mounted) וישלבו אותה על גבי נגמ"שי מרגמה מסוג LAV-M, רכבים טקטיים קלים מסוג JLTV ועל גבי כלי שייט בלתי מאוישים (LRUSV) של החיל. לא נמסרו מספר המערכות שהוזמנו ושווי העסקה.

בהצהרתה הודיעה מיסטרל כי היא חברה לחברת UVision הישראלית כדי לספק לחיל הנחתים יכולות תקיפת חימוש משוטט ייחודיות ומתקדמות המבוססות על כטב"מ Hero 120 של UVision. ה-OPF-M יספק לנחתים יכולות מודיעין, סיור ומעקב (ISR) ויכולות ירי עקיף מדויקות.

בנוסף, מיסטרל תשלב את מערכת התקיפה של OPF, מבוססת כטב"מ Hero 120 של UVision, במערכות C2 של המרינס ותסייע לחיל הנחתים לשלב את המשגר הרב-קני OPF על גבי רכבים קרביים טקטיים קלים כדוגמת LAV-M ,JLTV ו-LRUSV.

חיל הנחתים בחר במערכת זו לאחר השלמת הבדיקות וההערכות במרכזי הבדיקה השונים של ממשלת ארה"ב. "מיסטראל ו-UVision מביאות עמן במשותף עשרות שנים של ניסיון בפיתוח וייצור מערכות הגנה כדי לענות על הצורך של חיל הנחתים האמריקאי במערכת תקיפת חימוש משוטט מדויקת מוכחת", אמר אל"מ (בדימוס) יוסי גז, סגן נשיא מיסטרל.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית