פסגת ביידן - פוטין: מאבטחי האישים עושים שימוש באמצעים נגד רחפנים 

מדובר בכלים של חברת DRONE SHIELD ו-SKY WALL

כוחות הביטחון של בלגיה היו חמושים בשני סוגים של נשק נגד רחפנים במסגרת מערך ההגנה והשמירה על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעת פגישתו השבוע בבריסל עם פיליפ מלך הבלגים.

צילומים של שני הכלים התפרסמו ברשתות החברתיות ו-THE DRIVE כותב כי העובדה שההגנה על מנהיגים כוללת היום נשק נגד רחפנים מעידה על האיום הנשקף מכלי טיס בלתי מאויישים קטנים אפילו בניסיונות לחסל מנהיגים. שוטרי המשטרה הפדרלית הבלגית החזיקו בידיהם כלי נשק שמשגר חימוש אל עבר רחפן וכמו כן כלי המשבש וחוסם שידורים באמצעות תדרי רדיו (RF) כדי לנתק את התקשורת בין רחפן עוין לבין מפעילו. 

כלי הנשק המשבש הוא תוצרת החברה האוסטרלית DRONE SHIELD ונמסר שהשיבוש מסוגל לגרום לרחפן לסטות ממסלול ואפילו להסתובב ולשוב למקום שיגורו באמצעות תדרי רדיו. מסבירים כי כלי נשק זה אינו יעיל נגד כלי טיס בלתי מאויישים אוטונומיים כיוון שאלו אינם מחוברים למשגריהם בערוץ תקשורת.

כמו כן, כלים אוטונומיים מסוגלים לפגוע רק במטרות נייחות ולא במטרות ניידות. הכלי פועל על סוללת ליתיום נטענת והוא נמצא בשימוש נפוץ בצבא ארה"ב, בחיל האוויר האמריקני, במחלקת המדינה ובשירותי המודיעין. הכלי השני הוא SKY WALL PATROL תוצרת בריטית, ובוא יורה חימושים קטנים באמצעות אוויר דחוס.

 

אולי יעניין אותך גם