מבצע אופרה - כל הסיפור מחדש: עירק רוצה להתניע פרויקט גרעין אזרחי 

עירק מבקשת לבנות שמונה כורים המסוגלים לייצר כ -11 ג'יגה-וואט, אמר כמאל חוסיין לטיף, יו"ר הרשות הרגולטורית העיראקית למקורות רדיואקטיביים

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

על פי פרסום של bloomberg, עירק החליטה להניע , שוב, פרויקט גרעין אזרחי. הפרויקט, צפוי לכלול שמונה כורים להפקת חשמל. 

על פי הפרסום, יצרנית הנפט מספר 2 של OPEC - שכבר סובלת ממחסור בחשמל, צריכה לעמוד בזינוק צפוי של 50% בביקוש עד סוף העשור. הקמת כורים אטומיים עשויה לסייע בסגירת פער האספקה, אם כי המדינה תעמוד בפני אתגרים פיננסיים וגיאופוליטיים משמעותיים בהבאת תוכניתה לפועל. 

עירק מבקשת לבנות שמונה כורים המסוגלים לייצר כ -11 ג'יגה-וואט, אמר כמאל חוסיין לטיף, יו"ר הרשות הרגולטורית העיראקית למקורות רדיואקטיביים. הוא יבקש מימון של שותפים פוטנציאליים לתוכנית של 40 מיליארד דולר ויחזיר את העלויות במשך 20 שנה, אמר והוסיף כי הרשות דנה בשיתוף פעולה עם גורמים רוסיים ודרום קוריאה.

"יש לנו כמה תחזיות שמראות שללא כוח גרעיני עד 2030, נהיה בצרות גדולות", אמר לטיף בראיון במשרדו בבגדאד. לא זו בלבד שיש מחסור בכוח והזינוק בביקוש להתמודד, אלא שגם עירק מנסה לצמצם את זיהום האוויר ולייצר יותר מים באמצעות התפלה - "נושאים שמעוררים את האזעקה עבורי."

היוזמה העירקית מצטרפת למספר יוזמות נוספות כאלו במזה״ת. מצרים, טורקיה, אבו-דאבי, ירדן וסעודיה. אזכיר כי לפני כ-40 שנים, גם סדאם חוסיין טען שהתוכנית של אוסיראק מטרתה ייצור חשמל. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית