מירון קפיטל מכריזה על קרן שניה של 50 מיליון דולר

 מיועדת להשקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות בשלבי סיד ופרה-סיד, ומתמקדת במיזמים המבוססים על טכנולוגיות עמוקות בתחומי תוכנה ארגונית, פינטק ובריאות דיגיטלית

לירון עזריאלנט ודניאל רודיטי, שותפים-מנהלים במירון קפיטל. צילום: יח״צ, באדיבות הקרן

קרן מירון קפיטל מכריזה על קרן שניה של 50 מיליון דולר, המיועדת להשקעות בסטארט-אפים בהובלה ישראלית בשלבי סיד ופרה-סיד. הקרן מתמקדת בהשקעות במיזמים המבוססים על טכנולוגיות עמוקות בתחומי תוכנה ארגונית, סייבר, פינטק, DevOps ובריאות דיגיטלית.

קרן מירון 2 צפויה להשקיע ב-18-20 מיזמים, השקעה ראשונית הנעה בין חצי מיליון ל-2.5 מיליון דולר בכל מיזם. הקרן גייסה כבר את רובו המכריע של הסכום ובצעה ארבע השקעות במיזמים: Laminar הפועלת בתחום הגנת המידע והפרטיות, LendAI הפועלת בשוק הלוואות המשכנתא, Sorbet המאפשרת לעובדים לנצל את ימי החופשה שלהם או להמיר אותם לכסף, ו-Firmbase הפועלת בתחום הפינטק.

הקרן מרחיבה את תמהיל המשקיעים של מירון קפיטל, מקרן משקיע יחיד שהתבססה על משפחה אמידה מאיחוד האמירויות לקרן רבת משקיעים. הקרן החדשה כוללת השקעה נוספת מהמשקיע הקיים, ועוד השקעות מהותיות ממשקיעים פרטיים גדולים מצרפת, שוויץ, גרמניה וגופים מוסדיים.

"למרות שיש המון כסף בשוק בחרנו במודל של קרן קטנה, כדי שגם במצב עתידי של שוק מאוזן נייצר מכפילים טובים על הכסף״, מסרה לירון עזריאלנט, שותפה-מנהלת במירון קפיטל. ״אנחנו רואים היום טרנד של נהירת סטארטאפים להנפקות ספאק וחברות צומחות לשוויים אסטרונומים. זה עובד מצויין היום, אבל חשוב לנו לבנות מודל שיצליח להניב החזרים גם אם כמות הכסף בשוק תקטן.

״לנו כקרן קטנה יש גם יישור אינטרסים יותר טבעי עם היזמים. משקיעים שגייסו קרן של מאות מיליונים עשויים למצוא את עצמם מאלצים את היזמים להגיע לירח או להישרף בניסיון. ברור שנרצה לעודד צמיחה לחברה ענקית, אבל אין לנו ניגוד עניינים עם היזם״.

"אנחנו משיקים את הקרן השניה בתקופה בה יזמים לא מחפשים אחר כסף בכל מחיר, בפרט אם הם יזמים חזקים כמו שאנחנו מחפשים״ מסר דניאל רודיטי שותף-מנהל במירון קפיטל. ״במסגרת ההשקעה אנחנו מוכרים ליזמים את העבודה איתנו. הצוות שלנו עובד עם מייסדי החברות ועוזר לבנות את החברה בשלביה המוקדמים: מגיבוש הרעיון, גיוס של האנשים הדרושים לצוות, פניה ללקוחות, בהמשך אנחנו גם מעורבים בליווי סבבי גיוס עתידיים״.

הקרן הראשונה של מירון קפיטל בהיקף של 50 מיליון דולר הושקה בשנת 2017 והשקיעה ב-16 סטארטאפים. ארבעה מהם כבר ביצעו אקזיטים מוצלחים, ביניהם Clear Genetics שפיתחה תוכנה להנגשת שירותים גנטיים, גייסה 2.5 מיליון דולר ונמכרה ל-Invitea ב-50 מיליון; ו-Reshuffle, שפיתחה פלטפורמת אינטגרציה ונרכשה על ידי טוויטר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית