סקר חדש: הגידול במתקפות סייבר הביא לשיפור ביכולות האבטחה בישראל

על פי נתונים של חברת סופוס, רוב צוותי ה-IT בישראל שהתמודדו במהלך  2020 עם גידול בהתקפות סייבר חיזקו את כישורי אבטחת המידע שלהם. מדען המחקר הראשי: העתיד צפוי להיות חסר תקדים באותה מידה כמו העבר

סקר חדש: הגידול במתקפות סייבר הביא לשיפור ביכולות האבטחה בישראל

BIGSTOCK/Copyright: Mikonos

סופוס, העוסקת באבטחת סייבר של הדור הבא, פרסמה ממצאים ממחקר גלובלי שביצעה שכותרתו ״צוותי אבטחת מידע: 2021 ומעבר״, המראה כיצד אתגרי אבטחה משמעותיים מהשנה החולפת יצרו עבור צוותי IT  הזדמנות לשפר את המומחיות שלהם בעולם אבטחת הסייבר. רוב צוותי ה-IT בישראל שהתמודדו במהלך שנת 2020 עם גידול בהתקפות סייבר (68%) ועומס עבודה כבד (72%) חיזקו את כישורי אבטחת המידע והידע שלהם.

הסקר הקיף 5,400 מקבלי החלטות IT בארגונים בגודל בינוני ב-30 מדינות ברחבי אירופה, אמריקה, אסיה-פסיפיק, מרכז אסיה, המזרח התיכון ואפריקה. מהנתונים עולה עוד כי הגידול בהתקפות סייבר במהלך מגפת הקורונה השפיע על כישורי אבטחת ה-IT בכל המגזרים העסקיים שנסקרו ברמה הגלובלית, כולל חינוך (83%), קמעונאות (85%) ושירותי בריאות (80%). עם זאת, עולה מנתונים גלובליים של המחקר כי על אף האתגרים שנוצרו בעקבות המגיפה, 52% מצוותי ה-IT שנסקרו בעולם העידו כי מורל הצוות רק עלה במהלך 2020.

ממצאים מרכזיים:

  • עומס העבודה (מלבד אבטחה) גדל בקרב 45% מצוותי ה-IT, בעוד 78% חוו גידול בעומס העבודה הנובע מאבטחת סייבר.
  • התוקפים ניצלו בזריזות את ההזדמנויות שסיפקה להם המגיפה: 79% מצוותי ה-IT דיווחו על גידול במספר ההתקפות כנגד הארגונים שלהם לאורך 2020.
  • הניסיון שנצבר לאורך 2020 אפשר ל-60% מצוותי ה-IT לבנות את מיומנויות אבטחת הסייבר והידע שלהם בנושא.
  • הניסיון שנצבר תדלק את השאיפה לבנות צוותי IT גדולים יותר, ולהשתמש בכלים מתקדמים כגון בינה מלאכותית במסגרת אסטרטגיות האבטחה העתידיות. הסקר מצא כי 75% מצוותי ה-IT צופים גידול בצוות אבטחת המידע בתוך החברה עד שנת 2023, ו-78% צופים גידול בצוותי ה-IT במיקור חוץ. חלק גדול מאוד מהמשיבים צופה כי טכנולוגיות AI יסייעו בהתמודדות עם המספר הגדל של התקפות (88%), ועם המורכבות שלהן (82%).

"בכל העולם, 2020 הייתה שנה שלא היתה כדוגמתה עבור צוותי IT", אמר צ'סטר ווישנייבסקי, מדען מחקר ראשי בסופוס. "מומחי IT שיחקו תפקיד חשוב ביכולת של ארגונים להמשיך לפעול על אף המגבלות שכפתה עליהם מגפת הקורונה. בין היתר, הם אפשרו לגופי חינוך והשכלה לעבור ללמידה מקוונת, לקמעונאים לעבור למסחר מקוון, לארגוני שירות בריאות לספק שירותים דיגיטליים תחת תנאים קשים ביותר, ואף להבטיח כי גופים ציבוריים ימשיכו לספק שירותים חיוניים".

"חלק גדול מהדברים נעשה במהירות גבוהה, עם זמינות מוגבלת של משאבים וציוד, ותוך התמודדות עם זינוק במתקפות סייבר על רשתות, נקודות קצה ועובדים. לומר שהדברים היו 'די לחוצים' עבור רוב צוותי ה-IT, תהיה לשון המעטה", מוסיף וושנייבסקי.

"עם זאת, הסקר שלנו מראה כי במקרים רבים, האתגרים האלה יצרו לא רק מיומנויות טובות יותר, אלא גם הניעו צוותי IT לפעול לבניית עתיד שאפתני יותר. בעוד מספר גובר של מדינות כבר מתחילות לתכנן את החיים מעבר למגבלות המגיפה, יש לנו הזדמנות מצוינת להטמיע מדיניות IT ואבטחה חדשה, לאמץ כלי אבטחה חדשניים יותר, לבנות צוותי מומחים שישלבו כישרונות בתוך החברה לצד מיקור חוץ, ולהכניס פלטפורמות אבטחה המשלבות אוטומציה חכמה עם ציד איומים אנושי. אין דרך חזרה לאחור. העתיד צפוי להיות חסר תקדים באותה מידה כמו העבר".

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022