איטליה מקימה סוכנות סייבר לאומית

״רמת המעורבות הרוסית ברשת הפכה למדאיגה ביותר״ אמר ראש הממשלה, מריו דראגי. שר החדשנות הזהיר כי 95% משרתי המנהל הציבורי אינם מאובטחים דיים

ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי. צילום: REUTERS/Remo Casilli/File Photo

הממשלה האיטלקית מגבירה את מאמציה להתמודד עם מגפת מתקפות הסייבר ההולכת וגוברת, ומקימה סוכנות סייבר לאומית, שתפעל תחת ראש הממשלה ותת השר למודיעין ותאחד היבטים שונים של אבטחה דיגיטלית, המפוזרים כיום במשרדים השונים.

מטרת הסוכנות החדשה תהיה ״להגן על האינטרסים הלאומיים ועל חוסנם של שירותים חיוניים של המדינה למול איומי סייבר״, כך נמסר בהודעה הרשמית מטעם הממשלה. בסוכנות, שהקמתה אושרה ע״י הקבינט ביום חמישי האחרון, יעבוד צוות מומחים התחלתי של כ-300 איש, הצפוי לגדול ל-800 עד 2027. התקציב בחמש השנים הקרובות יעמוד על 530 מיליון יורו. טרם נמסר מי יעמוד בראש הסוכנות, שייבחר לכהונה בת ארבע שנים, ולשתי קדנציות (שמונה שנים) לכל היותר.  

״כ-93%-95% מהשרתים של מנהל הציבור שלנו אינם מאובטחים דיים״, הזהיר השר לחדשנות ולטכנולוגיה דיגיטלית, ויטוריו קולאו. אתר ״לה סטמפה״ האיטלקי מצטט גם את תת השר למודיעין, פרנקו גבריאלי, שמודה בפגיעותה של המדינה ״בשל היעדר מודעות בנוגע לסיכונים, בשל היעדר תרבות הקשורה לנושאים אלה. לרוע המזל, אנחנו מאחרים מאוד ועלינו לצעוד במהרה״. איטליה, המדינה הראשונה בעולם שנכנסה לסגר בשל מגפת הקורונה, הייתה גם אחד הקורבנות הראשונים של העלייה הגלובלית במתקפות מקוונות, שרק הולכת וגוברת.  

לא מדובר רק באיומים פנימיים. גם על המעורבות ממזרח מסתגלת איטליה בדאגה, בדומה לבנות בריתה באיחוד האירופי ובנאט״ו. ״עלינו לחזק את עצמנו הרבה, במיוחד מבחינת אבטחת הסייבר – כולנו, ברמה הלאומית וברמת האיחוד האירופי, מאחר ורמת המעורבות הרוסית הן מבחינת מרגלים והן מבחינת מניפולציה של הרשת הפכה למדאיגה ביותר״, אמר ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, בפסגה של ראשי האיחוד שנערכה בבריסל בחודש שעבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית