הקרב על נשיאות איראן: אחמדיניג׳אד מלכלך על המודיעין האיראני

מדוע אחמדיניג'אד מלכלך על המודיעין האיראני? ובכן, כי חסמו את דרכו להבחר פעם נוספת כנשיא איראן. ד״ר רז צימט, מומחה לפוליטיקה איראנית: ״אחמדיניג'אד פותח את הפה על המשטר מאז 2013. מהימנות דבריו מוטלת בספק״

https://twitter.com/Ahmadinejad1956/status/1373217986216083456?s=20

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדיניג'אד, פותח את הפה על קהילית המודיעין האיראנית כחלק מקמפיין הבחירות לנשיאות איראן. לפיו, המודיעין הישראלי הפעיל את ראש הריגול הנגדי באיראן. כמו גם הוא טוען כי היקף הנזקים שגרמה ישראל לתכנית הגרעין של איראן מגיע לכעשרה מיליארדי דולרים. עוד טוען אחמדיניג'אד כי נגנבו גם מסמכים הקשורים לתכנית החלל האיראנית. טרם ברור על ידי מי. 

מדוע אחמדיניג'אד מלכלך על המודיעין האיראני? ובכן, כי חסמו את דרכו להבחר פעם נוספת כנשיא איראן. עד כמה הטענות שלו מוצקות? זו שאלה פתוחה. אין ספק כי כנשיא לשעבר, ומתמודד פוטנציאלי לנשיאות בעת הנוכחית, הוא כנראה יודע דברים. השאלה כמה מההדלפות שלו באמת נכונות. 

״מאז שסיים את תפקידו כנשיא ב-2013 לאחר עימות פוליטי קשה בינו לבין המנהיג האיראני העליון, לאחר שהעז לקרוא תיגר על מנהיגותו בשנים האחרונות לכהונתו כנשיא, הוא יצא במספר הזדמנויות בהצהרות ביקורתיות מאוד כלפי התנהלות מרכזי הכוח השונים באיראן, כולל משמרות המהפכה ומנגנוני הביטחון והמודיעין״, אומר ד״ר רז צימט, מומחה לפוליטיקה איראנית. 

״אחמדיניג'אד גם איים בעבר לצאת בגילויים שונים לגבי מעורבות מוסדות איראנים בפרשות שחיתות. גם את ההצהרה האחרונה שלו, שמהימנותה אינה ברורה, צריך לראות בהקשר למאבקים שהוא מנהל מול שלטונות איראן, שפסלו לאחרונה שוב את מועמדותו בבחירות לנשיאות.״ 

האם דבריו יובילו לחקירה פנימית בריגול הנגדי, בסוכנות החלל האיראנית או בשירותי הביטחון של איראן? ימים יגידו.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית