ביידן ביטל את הצו הנשיאותי של טראמפ כנגד טיקטוק, מבקש בחינה מחודשת

בצו חדש שפרסם הנשיא בשבוע שעבר, הוא מנחה את מחלקת המסחר לפקח על פעילות והורדת אפליקציות להן עלולה להיות השפעה על הביטחון הלאומי האמריקני, ולהגיש המלצות בתוך 120 יום

ביידן ביטל את הצו הנשיאותי של טראמפ כנגד טיקטוק, מבקש בחינה מחודשת

REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, חתם בשבוע שעבר על צו נשיאותי המורה למחלקת המסחר לבחון מחדש את מידת הסיכון הנובע מאפליקציות הקשורות למדינות יריבות. במסגרת הצו, מבטל ביידן שלושה צווים נשיאותיים של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, שביקשו לאסור על ביצוע עסקאות עם האפליקציות הסיניות וויצ׳אט וטיקטוק ועל התקנתן על ידי משתמשים חדשים בארה״ב, כחלק ממלחמת הסחר הנרחבת שקידם נגד סין. הצווים נחסמו על ידי בית המשפט ולכן לא נכנסו לתוקף.

הצו החדש מנחה את מחלקת המסחר לפקח על פעילות והורדת אפליקציות להן עלולה להיות השפעה על הביטחון הלאומי האמריקני, ולהגיש בתוך 120 יום המלצות בנוגע למידע שנאסף על ידי חברות הנשלטות על ידי ״יריבות זרות״, או שנגיש עבורן. בתוך 60, על פי הצו, על ראש המודיעין הלאומי להגיש הערכה בנוגע לאיום. כ-100 מיליון אמריקנים משתמשים באפליקציית טיקטוק, וכ-19 מיליון משתמשים בוויצ׳אט.

לפני כשבועיים, חתם ביידן על צו נשיאותי שמרחיב את האיסור הקיים על השקעות אמריקניות בחברות סיניות הקשורות לצבא, או לכאלה המייצרות טכנולוגיות מעקב, העלולות לשמש ככלי בפעולות הפרת זכויות אדם. חברת האם של טיקטוק, DyteDance, אינה נכללת ברשימת 59 החברות האסורות, אך בכיר אנונימי בבית הלבן אמר לחדשות יאהו כי הציפייה היא שחברות נוספות יתווספו לרשימה בתקופה הקרובה.